Cinci spoturi publicitare Medlife, INTERZISE de la difuzare
Reclamaţia viza afirmaţii care induc în eroare consumatorii şi care pot fi interpretabile si a afectat patru spoturi publicitare Tv şi unul difuzat la radio. De asemenea, CNA a cerut şi un punct de vedere de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC).
"Comitetul Etic al RAC a analizat sesizarea venită din partea CNA şi a constatat că afirmaţiile «două milioane de pacienţi anual» şi «anual. unul din zece români ne este pacient» (făcute în multe din spoturile MedLife, n.r.) pot induce în eroare consumatorul. Ţinând cont de faptul că se face referire la numărul de vizite (la MedLife, n.r.) şi nu la numărul de pacienţi unici şi de faptul că un pacient poate face mai multe vizite la centrul medical, formularea este considerată ambiguă (de Comitetul Etic al RAC, n.r.)", a spus Anda Irina Dan.
"În ceea ce priveşte afirmaţia «primul sistem sănătos din România», pentru care nu au putut fi aduse argumente specifice, s-a considerat că aceasta poate fi interpretabilă, având în vedere că nu este specificat clar la ce se referă termenul de «primul»", a mai spus Anda Irina Dan.
De cealaltă parte, Diana Grosu, reprezentanta MedLife, a declarat în şedinţa CNA de marţi că, pe 16 ianuarie 2015, MedLife a agreat împreună cu Consiliul Român pentru Publicitate "o serie de disclaimere", care au fost afişate în spoturile care au fost difuzate în luna martie. "Este vorba şi despre un disclaimer referitor la «primul sistem medical sănătos din România»", a spus Diana Grosu.
"Legat de afirmaţia «unul din cinci români», conform populaţiei rezidente a României la 1 ianuarie 2014, comunicate de Institutul Naţional de Statistică şi a datelor interne ale MedLife, pentru comunicarea «unu din cinci români a fost deja pacient» am făcut referiri suplimentare pe site-ul MedLife şi am prezentat un document intern, care atestă că, până la 1 ianuarie 2015, avem 4,3 milioane de pacienţi, document pe care l-am trimis către RAC", a mai spus Grosu.
Citeşte şi Concediul medical: Situaţii specifice în practică
Ea a făcut referire şi la afirmaţia "MedLife, primul sistem sănătos din România". "În ceea ce priveşte «primul sistem medical sănătos», ni s-a sugerat (de către RAC, n.r.) ca acest termen să fie introdus între ghilimele, lucru cu care nu am fost de acord, iar disclaimer-ul agreat este «MedLife este operatorul privat cu cea mai mare cifră de afaceri, cel mai mare număr de pacienţi persoane fizice şi abonaţi de clinici şi spitale din România». Disclaimer-ul acesta a însoţit toate comunicările noastre atât pe TV, cât şi pe radio şi în orice machetă de presă", a mai spus aceasta.
Cei mai mulţi membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului au decis, însă, că aceste spoturi încalcă legislaţia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".