Coaching&Mentoring update
La business-edu – targ de training si educatie de afaceri – punctul culminant al zilei de 21 septembrie, dedicata resurselor umane si coaching-ului, va fi intalnirea cu Julie Hay, coach international, care va sustine conferinta “Coaching & Mentoring – the state of art”. in aceeasi zi, Julie Hay va sustine si workshop-ul “Leading Organisational Change”.
www.business-edu.ro.
Aceasta sesiune esentiala va avea un ca-racter extrem de practic, cu posibilitatea examinarii felului in care ideile pot fi aplicate propriei dumneavoastra organizatii (sau chiar propriei dumneavoastra persoane).
Subiectele vor include:
- ce reprezinta coaching si mentoring, prin ce difera, prin ce se compara cu consilierea, managing-ul si alte formate;
- competentele de coach/mentoring – ce competente si atributii trebuie sa aiba un coach si cum pot fi ele dezvoltate;
- stabilirea de scheme de coach/mentoring in cadrul organizatiilor, evaluarea celei mai bune practici, legaturile cu cultura corporatista.
Ca mai toate domeniile centrate pe om, coaching-ul nu este o stiinta exacta, producand diverse curente, abordari si scoli de gandire. Cu toate acestea abordarile au ca punct comun eliberarea/indrumarea poten-tialului unei persoane in scopul cresterii performantei. Iata mai jos cateva definitii:
“Arta de a provoca performanta, invatarea si dezvoltarea celuilalt” (Downey 1999)
“Eliberarea potentialului unei persoane in scopul maximizarii performantei sale” (Whitmore et al. 1996)
“Umanism pragmatic – o metoda de crestere a performantei si un stil de leadership care da rezultate” (Rosimski 2003)
Printre abilitatile necesare coaching-ului putem enumera:
- contractualizarea;
- stabilirea si mentinerea de raporturi;
- ascultarea;
- interogarea;
- reflectia, reformularea si recapitularea;
- empatizarea;
- descoperirea fracturilor logice;
- evaluarea;
- abilitatea de lucru cu oamenii, ceea ce implica:
- evaluarea;
- capacitatea de a rezolva probleme;
- formularea de optiuni;
- stabilirea de scopuri/obiective;
Pentru a aplica cu succes tehnicile, coach-ul trebuie sa fie capabil sa se puna in locul celui consiliat, sa-si insuseasca perceptiile si agenda acestuia si sa treaca peste propriile preconceptii si premise. Coach-ii buni au la randul lor un coach care ii sprijina in demersul lor de constientizare a modului de interactiune din timpul sesiunilor de coaching si ii incurajeaza in continuarea demersului lor profesional.
Identifica blocajele mentale
Acestea te impiedica sa-ti duci la bun sfarsit misiunea. in interactiunea dintre coach si client, blocajele mentale pot afecta ambele parti si – implicit – succesul sesiunii.
Alege abordarea corecta
De la bun inceput, trebuie sa te hotarasti daca e nevoie sa “impingi”, sa “tragi” sau sa alegi o varianta intermediara intre acestea. “impins” presupune lucrul facut de coach in locul clientului. La cealalta extrema, “trasul” reprezinta munca facuta de clientul insusi, intre acestea existand trepte intermediare precum “spune-i exact ce sa faca”, “sfatuieste-l ce sa faca”, “sugereaza-i ce-ar putea face”, “arunca-i o pastila ca sa se poata prinde”, “pune intrebari ajutatoare”.
Julie Hay
Sef Executiv pentru consultanta in training al Psychological Intelligence Ltd., Julie Hay are la activ peste 40 de ani de experienta manageriala si in domeniul consultantei in sectorul public si privat. A instruit manageri in multe zone ale lumii, inclusiv in Romania, in cateva ocazii anterioare. Are studii aprofundate in management si in cer-cetarea caracteristicilor manageriale, este trainer cu acreditare internationala in analiza tranzactionala si programare neuro-lingvistica si este o prolifica autoare de carti despre abilitatile umane si schimbarea organizationala. De cand si-a infiintat propria companie, in 1986, Julie Hay a acordat consultanta in diverse sectoare, precum cel al activitatii bancare si in asigurari, inginerie si constructii, cercetare, advertising, productia de calculatoare si IT, lanturile majore de vanzare en detail, companii farmaceutice multinationale, guvernare locala, politie, tribunal, servicii vamale si de impozitare si forte armate.