Comunicarea dintre oameni a atins un nou nivel
Toţi comunicăm, într-un fel sau altul, diferitelor tipuri de public sau interlocutorilor unici şi toţi ne mirăm câteodată de efectele atât de diferite ale discursurilor noastre asupra celorlalţi.
Şi-atunci ce anume face diferenţa între un rezultat al comunicării (mulţumitor sau chiar performant) şi altul (nesatisfăcător ori poate chiar dezolant)? „Dacă vrei ca oamenii să te asculte, trebuie să le vorbeşti pe limba lor.“, spune dr. Taibi Kahler.
Iar acum ajungem exact la tema cărţii noastre. Care este prima traducere în limba română a unui volum despre Process Communication. Este un instrument ultraeficient pentru îmbunătăţirea relaţiilor între oameni, tratând subiecte extrem de importante precum: comunicare interpersonală, motivare şi prevenirea comportamentelor distructive generate de stres, atât în viaţa personală cât şi profesională.
Este esenţial ce comunici, însă distincţia o face cum anume comunici, cu atât mai mult cu cât în majoritatea situaţiilor interlocutorii sunt oameni cu personalităţi diferite de a ta, dar şi ei sunt diferiţi, ca tip de personalitate, unii de alţii. Psihologul clinician Taibi Kahler a studiat ani de-a rândul, mai exact 20 de ani, tiparele comportamentale ale oamenilor şi a dezvoltat modelul numit Process Communication.
Utilizată de NASA încă din 1978, în pregătirea echipelor de astronauţi, aplicată în cele mai diverse domenii – de la management la dezvoltare personală, medicină, politică, educaţie, discurs eclezial sau apărare – această metodă care are un incontestabil fundament ştiinţific este una extremede eficientă pentru a identifica tipul de personalitate căruia i te adresezi, dar şi a urmări şi exploata, în folosul tuturor participanţilor, dinamica profundă a comunicării interpersonale.
Gérard Collignon este psiholog şi psihoterapeut, consultant şi preşedinte al Kahler Communication France. Susţine seminarii de formare prin metoda Process Communication, adresate consultanţilor, formatorilor şi coach-ilor profesionişti.
Autorul ne arată secretul de a te poziţiona pe aceeaşi lungime de undă cu orice interlocutor, odată ce i-ai descoperit tipul de personalitate: perseverent, gânditor, imaginativ, promotor, rebel sau empatic. Astfel, vom şti dintru început ce-l motivează pe interlocutor, cum îi place să comunice şi cum poate cel mai bines să-şi gestioneze stresul, informaţii care ne ajută în primă fază să comunicăm mult mai eficient, iar ulterior pot genera chiar debutul unei relaţii de prietenie ori al uneia profesionale.
„Viitorul nostru nu ţine doar de faptul de a ne înţelege pe noi înşine. Trebuie, de asemenea, să ştim să comunicăm şi să le demonstrăm celorlalţi cine suntem ş ice suntem. Acest lucru este valabil şi pentru copiii noştri, ca să îi putem pune pe calea cea mai bună. Cunoaşterea este esenţială, înţelepciune aeste indispensabilă”, spune însuşi inventatorul metodei, dr. Taibi Kahler, mulţumindu-i lui Gérard Collignon pentru modalitatea atât de simplă şi de eficientă prin care a ales să prezinte şi să exemplifice în această carte ceea ce-nseamnă Process Communication.
O să vă mai spun doar că Hilary şi Bill Clinton au experimentat metoda Process Communication şi că sunt unii dintre cei mai fervenţi admiratori şi promotori ai acesteia.