Consultanţă pentru dezvoltare ȋn afaceri oferită antreprenorilor la Constanţa
Evenimentul a propus participanţilor un format complex care a inclus, pe lănga sesiunea de conferinţă, workshop-uri dedicate creşterii eficienţei echipelor de vânzări şi brandingului personal, precum şi ȋntâlniri private cu reprezentanţii Bursei de Valori Bucuresti şi EY România, pentru a beneficia de servicii personalizate de consultanţă gratuită.
Preşedintele Patronatului Ȋntreprinderilor Mici şi Mijlocii Constanţa, Iulian Gropoşilă, a deschis conferinţa, oferind participanţilor o perspectivă asupra strategiilor de dezvoltare şi susţinere a mediului de afaceri local. „În România, sunt ȋn medie 20 de firme la o mie de locuitori, ȋn timp ce ȋn Europa, acolo unde mediul de afaceri produce efecte benefice asupra comunităţilor, media este de aproximativ 3 ori mai mare.”
Gabriel Sincu, Tax Executive Manager, EY Romania, a adus apoi ȋn discuţie partea pozitivă a fiscalităţii, precum cea referitoare la beneficiile deţinerii unui holding. Potrivit noii legi a holdingului, valabilă de la 1 ianuarie 2014, „orice dividende care vin de la entităţile deţinute de un holding către holding-ul respectiv, sunt scutite de impozite, iar ȋn cazul ȋn care holding-ul vinde una sau mai multe dintre participaţiile pe care le deţine, acestea sunt scutite de la plata impozitului, dacă sunt ȋndeplinite anumite condiţii, deci nu se mai aplică impozitul pe câştigul de capital”, a subliniat Gabriel Sincu.
Sesiunea a continuat apoi cu prezentarea Katarzynei Gajda, Executive Director al Bursei de Valori Bucuresti, care a prezentat audientei posibilitatea, avantajele dar şi condiţiile prin care IMM-urile pot fi finanţate prin bursa de valori, iar Miruna Răileanu, Credit Insurance Sales Coordinator, Coface Romania a vorbit participanţilor despre măsurile de siguranţă pe care le pot lua pentru a preveni parteneriatele dezavantajoase.
Ȋn cadrul sesiunii de training şi dezvoltare personală, Cosmin Joldeş, Strategic Development Manager, AchieveGlobal a prezentat antreprenorilor şi managerilor soluţii pentru motivarea echipelor de vânzări şi business development, iar Elena Badea, Marketing Director EY Romania a vorbit despre importanţa Branding-ului Personal ȋn succesul propriu dar şi al unei afaceri.
Nu ȋn ultimul rând, participanţii au avut acces la consultanţă privind soluţiile de asigurare a afacerii, oferită de Iancu Ene, Director Sucursala Constanta, Allianz Ţiriac Asigurări.
Proiectul va continua anul acesta cu noi conferinţe ȋn Cluj, Iaşi şi Sibiu.