Criză acută de șoferi profesioniști. Care e soluția?
Transportatorii rutieri se confruntă cu lipsa de șoferi profesioniști, având camioane care nu pot fi operate pentru că nu sunt șoferi disponibili pe piață, scrie UNTRR într-un comunicat de presă. Uniunea a solicitat autorităților române și europene măsuri urgente de atragere a tinerilor de la vârsta de 18 ani în sectorul transporturilor, prin programe europene de formare vocațională ca șoferi profesioniști.
Patronatele vor modificarea cadrului legal pentru a se permite tinerilor, de la vârsta de 18 ani să devină șoferi profesioniști, existând îngrijorarea că actuala lipsă ar putea fi cauzată și de legislația românească care stabilește vârsta minimă de 21 de ani pentru permisele de conducere de categoriile C și CE, în conformitate cu prevederile Directivei 2006/126/EC. Liderii UNTRR cred că după absolvirea educației secundare, tinerii cu vârste între 18 și 21 de ani caută alte oportunități de angajare și nu își mai schimbă opțiunile ulterior pentru a deveni șoferi profesioniști.
Comisia Europeană a răspuns UNTRR că nu s-ar opune ca România să aplice vârsta minimă de 18 ani, prin derogare de la prevederile Directivei 2006/126/EC, așa cum procedează și alte State Membre, susține UNTRR. Un răspuns asemănător ar fi dat și Parlamentului European – Comisia pentru Transport și Turism.