Cum arată spațiul de lucru gândit pentru eficiență maximă. Al tău se încadrează în descriere?
Când vorbim despre productivitate, felul în care arată un birou e esențial, iar dacă știi să-l organizezi, poți să-ți sporești eficiența zi de zi.
Productivitatea este influențată de o mulțime de factori, iar unul dintre cei mai importanți este felul în care este organizat biroul. Există foarte multe aspecte care pot afecta felul în care se desfășoară o zi de lucru – de la întreruperile unor colegi, la instrumentele cu care lucrezi și până la lucruri care par mici, dar sunt, de fapt, de o importanță deosebită. Iată, așadar, cum arată un birou organizat după principiul eficienței maxime.
Asigură-te că ai instrumentele necesare pentru o bună organizare
Nu putem vorbi despre organizare fără instrumentele necesare ei. Dulapuri, bibliorafturi, folii de protectie pentru documente, mape și tot felul de alte instrumente de tipul acesta nu trebuie să lipsească dintr-un loc gândit pentru eficiență ridicată. E suficient să te uiți printre aceste obiecte de birotică și papetărie pentru a găsi toate cele necesare unei organizări ca la carte. Vei vedea printre ele lucruri care sunt în măsură să îți transforme ziua de lucru.
După câte poți observa, găsești chiar și obiecte la care nu te-ai fi gândit, dar care te ajută enorm în activitatea de la birou. În plus, este deja știut faptul că un spațiu de lucru eliberat de aglomerație și cu lucrurile așezate la locul lor stimulează activitatea.
Aruncă tot ce este nefolositor și lucrurile care încarcă inutil biroul
Ajungem, așadar, la al doilea punct esențial pentru o productivitate crescută: un birou eliberat de lucruri inutile. Dacă vrei ca ziua ta să se desfășoare lin și fără întreruperi, pe birou nu trebuie să existe decât lucrurile necesare.
Cu cât ai pe birou mai multe obiecte, cu atât îți este mai ușor să te defocusezi de la activitățile obișnuite. Cu toții avem pe birou o mulțime de lucruri inutile, pe care le-am folosit la un moment dat, dar care acum zac pe birou fără rost. Îndepărtează absolut tot ce nu folosești în mod curent și te vei simți aproape instantaneu eliberat și cu mai multă putere de concentrare.
Lucrurile necesare în mod curent, la îndemână
Îți spuneam mai sus să arunci tot ce nu folosești, trebuie, însă, să sortezi cu grijă lucrurile. Păstrează la îndemână obiectele pe care le utilizezi zilnic. Spre exemplu, dacă jobul tău implică lucrul cu acte, probabil ai nevoie pe birou de un capsator sau de niște agrafe. Dacă lucrezi cu cifre, un calculator de birou este și el util. În schimb, dacă jobul tău implică doar lucrul la computer, nu ai nevoie și de alte obiecte pe masă.
Lumină naturală din plin
Este de preferat ca în biroul în care lucrezi să intre lumină naturală din plin. Un birou intunecos sau în care se folosește doar lumină artificială obosește ochii și distruge puterea de concentrare, așa că îți poți lua adio de la o zi de lucru la finalul căreia să te simți împlinit.
Cu cât mai bine iluminat este un spațiu de lucru, cu atât este mai bine. Atenție, însă, foarte multe dintre birourile de la noi sunt supraluminate, fapt ce e la fel de obositor pentru ochi precum este un birou întunecos.
Nuanțele care sporesc eficiența
Culorile care domină spațiul de lucru pot să-ți stimuleze productivitatea sau, din contră, să ți-o stirbească. Cele mai bune culori pentru un spațiu de lucru sunt albastrul, galbenul și verdele. Utilizarea culorilor în decorul birourilor a devenit o practică uzuală în multe companii mari. La Google și Facebook, birourile sunt foarte colorate și vesele, iar aceste companii sunt un exemplu din multe puncte de vedere. De celaltă parte, un birou alb complet poate duce cu gândul la o farmacie ternă și să afecteze creativitatea angajaților.
Câte dintre aspectele enumerate de noi mai sus le ai în vedere la birou?
Sursa foto: Shutterstock