Cum își aleg românii destinațiile de vacanță
În același timp, un studiu pentru anul 2014 de Funsherpa și IPK Internațional în România arată că 62% dintre turiști se documentează în social media înainte de a achiziționa o vacanță, 10% dintre consumatori și-au schimbat consultantul de turism în urma impresiilor citite pe bloguri și pe rețelele sociale, iar 52% dintre consumatori și-au schimbat planurile de vacanță în urma documentării online.
Observăm astfel că social media este o necesitate pentru potențialii și actualii consumatori de vacanțe, deoarece permite comunicarea directă cu persoanele care au experiența colaborării cu anumite agenții de turism. Părerile altor persoane care au fost in vacanța pe care viitorul turist și-o dorește sunt definitorii în luarea deciziei finale.
Testimonialele sunt foarte importante deoarece prin intermediul lor se dovedește un anumit nivel al calității, se motivează prețurile față de restul serviciilor de pe piață, se reasigură restul consumatorilor de existența anumitor servicii și se mărește spectrul de utilizări pentru anumite pachete.
În ultima perioadă, tot mai mulți români au ales să-și petreacă vacanțele în destinații exotice precum
Mauritius, Maldive și Bali. Înainte de a-și planifica vacanțele, turiștii români vor confirmarea calității produselor și serviciilor pe care le vor primi și folosesc social media deoarece pe aceste platforme primesc informații autentice despre calitatea serviciilor, cât și despre raportul calitate-preț comparativ cu alte servicii de pe piață.