Cum să nu îți pierzi „talentul” profesional
Revista CARIERE prezintă 3 modalități prin care „talentul” profesional poate fi păstrat și consolidat:
Caută să îți folosești îndemânarea la locul de muncă
Mereu ți-ai dorit să fii reporter dar tot ceea ce ai reușit să găsești de lucru este un post de Office Manager. Cu toate că, de exemplu, să scrii anumite proiecte, să postezi pe website-ul companiei ori să te ocupi de rețeaua Social Media nu sunt task-uri din fișa postului tău – profită și folosește-ți abilitățile de scriere. Astfel, le menții active.
Roagă-ți șeful să îți dea mai multe responsabilități
Să preiei task-uri mai mari și, de ce nu, mai grele, te va ajuta să rămâi activ în câmpul muncii. De asemenea, să îți rogi șeful să îți dea mai multe responsabilități îi va demonstra acestuia că nu îți este teamă de provocări. Te va ajuta, totodată, să fii văzut mai bine decât restul colegilor tăi. Este o situație win-win.
În plus, chiar dacă jobul tău actual nu este în industria scontată, să nu îți faci treaba nu reprezintă o atitudine profesionistă.
Fă un blog
Chiar dacă nu ești obișnuit cu Social Media și blogging-ul, ai putea să începi să faci asta chiar pentru compania pentru care lucrezi. Te va face să o înțelegi mai bine și, cel mai important, să îți îmbini îndemânarea și pregătirea cu munca desfășurată… îți va face jobul mult mai plăcut.
În loc de încheiere, nu uita că atunci când ți se va ivi ocazia de a ocupa postul mult dorit și te decizi să îți dai demisia de la actualul loc de muncă, nu este bine să dezvălui tuturor colegilor care sunt motivele pentru demisia ta sau chiar unde vei lucra de acum încolo. Nu vei rezolva nimic, ba chiar nu se știe când te vei întâlni cu aceștia într-un alt moment al vieții și îți vei fi dorit să fi fost mai rezervat în declarații. Cea mai bună atitudine în această situație este să spui că… ai decis să dai curs unei noi oportunități în carieră.