Cum se schimbă comunicarea în 2016
1. Branduri care exprimă compasiune
Generaţia Y câştigă o influenţă tot mai mare pe piaţă, iar brandurile care-şi doresc longevitate şi fidelitate din partea clienţilor vor fi nevoite să-şi dovedească relevanţa atât din punct de vedere social, cât şi al produsului, consideră Grayling. Această mentalitate de brand orientat către latura umană înseamnă depăşirea programelor de CSR şi a activităţii de bază şi implicarea unor forţe mai ample pentru a genera o schimbare pozitivă, pentru binele general.
2. Analiștii de zi cu zi
Consumatorii vor prelua controlul asupra datelor cu caracter personal şi vor opta pentru modalităţi mai sofisticate de a integra, compara şi evalua aceste informaţii, astfel încât să obţină o imagine mai clară a comportamentului lor de consum şi să se bucure de un grad de satisfacţie mai ridicat. Brandurile care vor oferi clienţilor această posibilitate cu ajutorul tehnologiilor care permit identificarea tiparelor
comportamentale şi a unor platforme de agregare a datelor vor fi preferate de consumatori în viaţa de zi cu zi.
3. Video killed the radio star
Conţinutul video va câştiga o amploare tot mai mare pe internet, pe măsură ce editorii, motoarele de căutare şi reţelele de socializare acordă prioritate conţinutului video – formatul ideal de infotainment într-o eră în care atenţia este din ce în ce mai scăzută. Butonul „play” va deveni principalul îndemn la acţiune, vloggerii vor fi tot mai influenţi, iar transmiterea de informaţii în timp real va fi ceva banal.
4. Întoarcerea la principiile de bază
Vom fi martorii unor schimbări rapide la nivelul comportamentului consumatorilor, pe măsură ce economia colaborativă cucereşte tot mai multe pieţe. Nimic nu va mai fi de neatins – noi modele se vor impune, de la finanţe la sănătate, pentru că generaţiile următoare vor sparge regulile, iar imprimantele 3D vor democratiza inovaţia prin crearea rapidă de prototipuri la costuri reduse.
5. Dark social în lumina reflectoarelor
Oamenii vor trece de la transmiterea de conţinut pe fluxuri de informaţii publice, la legături mai strânse cu grupuri mici şi fluide pe platforme mai puţin vizibile şi accesibile pentru monitorizare, cunoscute sub numele de dark social. Organizaţiile vor încerca să inspire, să activeze şi să urmărească schimbul de informaţii din dark social, pentru a atrage atenţia şi pentru a genera reacţii.
6. Arta imediatului
Dominaţia comunicaţiilor mobile şi avântul plăţilor contactless vor stimula cererea bazată pe satisfacţie imediată şi nevoia de experienţe tehnologice cât mai simple şi rapide. Procesul de decizie din partea consumatorului se fragmentează în sute de micromomente care se manifestă în timp real şi sunt influenţate de intenţiile consumatorului. Organizaţiile trebuie să fie acolo în clipa în care consumatorul îşi manifestă interesul, oferind informaţii, oportunităţi şi interacţiuni prompte.
7.Oamenii au puterea
Oamenii din întreaga lume vor folosi platformele digitale pentru a demara campanii şi pentru a mobiliza susţinători de pretutindeni ai cauzelor în care ei cred, pentru a genera schimbarea. Noile platforme de implicare civică vor pune cetăţenii în dialog cu autorităţile şi vor permite participarea directă şi responsabilizarea.
8. Demonstrează-mi că mă cunoști
Într-o eră dominată de posibilitatea de a compara preţuri instantaneu şi de a consulta părerile altor consumatori, brandurile vor fi nevoite să se concentreze pe încurajarea legăturilor umane emoţionale directe cu consumatorii, care aşteaptă respect şi servicii personalizate de fiecare dată. Pictogramele emoji vor apărea peste tot, atât în meniuri cât şi în formularele de feedback, iar experienţele personale plăcute vor conta mai mult ca niciodată.