Cum te fac jocurile de strategie un manager mai bun
În ultimul timp, auzim tot mai des de termenul de „gamification”. Jocurile cultivă strategia iar elemente de competiție, feedback și arbitraj ori scoruri sunt introduse în „câmpul muncii” pentru o mai bună performanță a șefilor și a angajaților. Iată cum te fac jocurile de strategie un manager mai bun.
Cu toate că această abordare este încă taboo, jocurile de strategie, căci despre ele este vorba, aduc beneficii lucrului și vieții profesionale.
În primul rând, oferă un feedback în timp real și puțin costisitor. Astfel, jocurile de strategie pot dezvălui comportamente, iar jucătorii pot jongla cu deciziile și strategiile fără costuri bănești. Singurul cost ar fi doar frustrarea înfrângerii.
Mai mult, unele jocuri pot fi adaptate pe circumstanțele companiilor și pe anumite aptitudini vizate de manageri.
People Express, de exemplu, este un simulator de business ce le oferă jucătorilor o bogată perspectivă asupra ceea ce înseamnă managementul unei companii aeriene. Aceștia iau decizii, planifică, primesc feedback, fără pierderi din partea companiei, căci totul e o joacă.
Jocurile le permit managerilor să analizeze mediul, să ia decizii și să reflecteze asupra consecințelor.
Să te joci alături sau împotriva altora îți poate dezvolta o grămadă de aptitudini, iar cea mai importantă este anticiparea. Calitate care nu trebuie să îi lipsească unui bun manager.
Jocurile dezvoltă o analiză structurată. Astfel, managerii pot reflecta asupra acțiunilor pe care le iau, asupra omisiunilor și, astfel, să înțeleagă ce este de făcut pentru a obține victoria.
Jocurile permit testarea mai multor scenarii. Acestea pot simula diferite situații din realitate, aspecte ce necesită diferite abordări și strategii. Jocurile de strategie pot anticipa și chiar amplifica realitatea. Ar putea fi asemănate cu un vaccin: dezvoltă o imunitate prin învățarea de a reacționa la cel mai pesimist scenariu – o infecție gravă.
Folosite cu „înțelepciune”, jocurile pot ajuta managerii și corporațiile să construiască strategii și să se focuseze mai bine pe rezultate – lucruri vitale în mediul dinamic de business al zilelor noastre. Prin urmare, e timpul să spargem gheața, taboo-urile și să dăm drumul la joacă.