De ce fel de manageri are nevoie ELITE?
ELITE asteapta de la fiecare manager al sau sa aiba un grad inalt de implicare organizationala, sa gandeasca si sa actioneze ca si cum business-ul ar fi al lui. Fiecare manager, luat in parte, trebuie sa fie un “mic” director general in aria lui de responsabilitate.
Suna bine, dar nu e usor. Cine nu rezista, se autoelimina, nu se poate ascunde in spatele procedurilor. A fi manager in ELITE presupune multa initiativa, profesionalism, dar si responsabilitatea rezultatelor. Si o continua dezvoltare personala.
In interviurile pentru pozitii manageriale, intotdeauna incercam sa ne dam seama in ce masura candidatul intelege tipul nostru de organizatie si cat de bine i se potriveste. De multe ori, asteptarile lor sunt mult diferite, cauta medii bine structurate, cu proceduri complexe. Am respins oameni cu experienta extrem de valoroasa, acumulata in multinationale, numai pentru ca nu s-ar fi integrat cultural in ELITE. Experienta este foarte importanta, dar nu este totul. Cautam oameni cu o anumita atitudine.
Managerii ELITE au foarte multa putere de decizie, atat la nivel strategic, cat si tactic, si sunt implicati direct in dezvoltarea obiectivelor strategice ale companiei. Anul acesta, am trecut printr-un proces foarte complex, initiat de compania-mama – Strauss-Elite – de redefinire a viziunii si de clarificare a directiilor strategice ale intregului grup, proces in care am fost consultati si implicati permanent.
O data ce ne-am clarificat directiile, depinde exclusiv de noi daca la capatul drumului se afla succesul.
In ELITE, se pune mare accent pe dezvoltarea leadership-ului. Exista un program complex care se deruleaza la nivel de grup: managerii sunt evaluati dupa eficienta utilizarii stilurilor de leadership si a impactului acestora in cultura de organizatie. Fiecaruia trebuie sa ii fie foarte clare consecintele pe care le are in organizatie comportamentul sau ca lider.
Cultura organizationala este atent analizata printr-un chestionar intern: exista un model ideal pe care ni l-am propus si care ne sustine obiectivele de business. Ne evaluam permanent punctele tari, pe cele slabe si distantele pe care le mai avem de parcurs pana la atingerea obiectivelor, printr-un plan detaliat de actiuni.
Fiecare manager are incluse in obiectivele anuale si obiective legate de imbunatatirea climatului organizational.
Programele de training dedicate managerilor urmaresc crearea unui limbaj comun de business si dezvoltarea managerilor in mai multe arii functionale, indiferent din ce departament fac parte. Apelam frecvent la traininguri de tipul simularilor de business, care te obliga sa ai initiativa, sa iei in mod creativ decizii si sa-ti masori rezultatele. Managerul ELITE trebuie sa fie capabil sa anticipeze schimbarea si sa se adapteze. Mai mult, vrem ca managerul ELITE sa genereze schimbarea.
ELITE este o organizatie care inca se dezvolta din punct de vedere cultural, conturandu-si identitatea de la un an la altul. Suntem constienti ca avem inca un drum lung pana la a ajunge ce ne dorim sa fim, iar pentru aceasta este nevoie de participarea si implicarea tuturor managerilor. Important este ca stim ce vrem.
Schimbarile intervenite pe piata au impus ca si strategia ELITE sa se schimbe, mai ales la nivel de mentalitate. ELITE cauta oameni cu mintea foarte deschisa, cu spirit antreprenorial, cu initiativa, orientati spre rezultate, care sa creeze valoare, sa creeze business. Suntem o organizatie foarte putin formala, birocratia este redusa la minim, procedurile sunt pastrate doar daca sunt absolut necesare. Avem o viziune clara si ne-am definit un anumit tip de climat organizational. De aici, au derivat competentele si portretul omului care va sustine acest tip de organizatie si de cultura.
In ELITE, exista o mare deschidere catre promovarea managerilor romani la nivel de top: in momentul de fata, in top management suntem trei manageri romani, dintr-un total de sase, in conditiile in care acum trei ani eu eram singura reprezentanta a managementului local in echipa manageriala, toti ceilalti fiind expati. Promovarea interna a devenit o prioritate la toate nivelele de management. Cel mai relevant exemplu este recenta schimbare din departamentul de vanzari, despre care cred ca proaspatul promovat – George Dragan, Director National de Vanzari – e cel mai indreptatit sa vorbeasca.
George Dragan: “ELITE pune mult pret pe statornicie, pe oameni fideli si dedicati companiei la care lucreaza. Persoanele care sar din job in job nu-si prea gasesc locul in ELITE. Nu ne intereseaza <
Daca vrem sa tinem pasul cu tendintele consumatorului, cu dezvoltarea pietei si concurenta, trebuie sa avem langa noi oameni care sa creada in produs, care sa puna pe primul loc satisfactia clientilor. Ne dorim in structura de vanzari oameni care sa dezvolte parteneriate cu clientii: o relatie profesionala si personala intre companie si clienti. Atragem oameni care au aplecare spre relationare, spre networking, care stiu si pot sa comunice usor. Vrem oameni deschisi la minte, volubili, naturali, care sa relationeze direct si care sa se implice zi de zi in actul de vanzare. Eu cred ca acesta este secretul. O alegere buna se vede in rezultate, dar mai ales in intalnirile noastre (modul in care se exprima, limbajul gesturilor, modul in care relationeaza cu cei din jur, cum stie sa-si sustina punctul de vedere etc.). Ne dam usor seama daca o persoana rezoneaza sau nu la stilul si spiritul nostru. Chiar daca sediul central si fabrica sunt aici, la marginea Bucurestiului, venim cu placere. Mediul este cald, exista o bucurie de a trai, de care vorbim si in sloganul nostru. Ma bucur in fiecare zi cand vin la munca pentru ca imi voi intalni colegii, in mediul acesta care ma inspira. Ma simt bine. Prin numirea mea ca director comercial, pozitia pe care o ocupam anterior a ramas vacanta. Am vrut sa promovam o persoana din companie care a dovedit ca este deschisa, care a fost in contact cu clientii straini mai mult decat cei din restul tarii. E vorba de Tudor Stefanescu, o persoana foarte analitica. Munca sa inseamna cifre, obiective precise, negocieri stricte, programarea promotiilor cu multa acuratete, adica lucruri care ii vor valorifica din plin expertiza.
Dan Hutuleac, care a fost numit Key Account Superviser, a lucrat anterior in retail. Si-a dorit tot timpul ceva mai mult. A spus ca este timpul sa faca pasul spre Key Accounts si i s-a oferit aceasta oportunitate. De cand este in noua ipostaza, Dan a reusit sa livreze luna de luna obiective de vanzari. Mai mult, in aceste trei luni a preluat clientii si a stabilit relatii cu ei personale si profesionale foarte bune”.
Promovari in departamentul de Vanzari si Trade Marketing:
George Dragan, National Key Account Manager, a fost promovat pe pozitia de Director Comercial, detinuta anterior de Eldar Ishai.
Geo a demonstrat pe parcursul celor trei ani si jumatate de cand lucreaza la ELITE ca detine atat cunostintele teoretice (a absolvit cursurile pentru Diploma Profesionala in Management), cat si practice ce ii permit sa conduca departamentul de vanzari-retail al companiei. Impreuna cu echipa lui de Area Sales Managers, va avea dificila sarcina de a mentine leadership-ul companiei pe o piata in continua schimbare si din ce in ce mai competitiva.
“Inainte de ELITE, am lucrat sapte ani intr-o alta companie din FMCG si apoi, alti trei ani intr-o companie de distributie. In acceptiunea buna a cuvantului, eu sunt un carierist. Vreau sa-mi fac o cariera in vanzari. Carieristul bifeaza niste puncte dupa o agenda foarte riguroasa. Nu e nimic rau in asta cata vreme respecti niste principii morale. Cred ca e pozitiv sa-ti doresti sa faci cariera”.
Tudor Stefanescu, Area Sales Manager Bucuresti, a trecut pe pozitia de National Key Account Manager, detinuta anterior de George Dragan.
Tudor lucreaza la ELITE de trei ani. In aceasta perioada, s-a ocupat de distributia produselor ELITE pe zonele Bucuresti, Ilfov si Giurgiu si a avut totodata responsabilitati legate de distributia pe key accounts (mai putin cei internationali), lucru ce l-a familiarizat cu problemele specifice acestora. In sesiunile de evaluare a competentelor manageriale organizate de ELITE, el a demonstrat ca are un potential foarte mare de a se dezvolta ca manager de vanzari si ne-a convins ca putem avea incredere in abilitatile lui manageriale.
“Sunt in vanzari din 1995. Am parcurs toate etapele specifice unei cariere in vanzari. Sunt o persoana analitica si rationala, dar am si exercitiul si deprinderea de a asculta, de a comunica foarte clar si de a ma autodezvolta. Am intrat in ELITE ca Area Sales Manager. Deoarece piata pe care operam este in continua dezvoltare, traiectoria trebuie sa fie ajustata permanent. Iar pentru asta, iti trebuie oameni capabili sa gandeasca altfel, creativ. Cred ca din acest motiv am fost promovat. E o dovada de recunoastere din partea companiei. Sunt cu atat mai multumit cu cat segmentul in care lucrez ma solicita mai mult, imi cere si mai multa creativitate. Ceea ce mi se intampla mie in ELITE reprezinta o parte din ceea ce mi-am dorit pentru cariera mea profesionala. Promovarea in acest domeniu important pentru viitor se intalneste cu propria dorinta de a ma afla pe acest drum”.
Mircea Stanescu a fost promovat pe pozitia de Area Sales Manager Bucuresti, detinuta anterior de Tudor Stefanescu, iar Daniel Hutuleac a trecut pe pozitia de Key Account Sales Supervisor Bucuresti, detinuta anterior de Mircea Stanescu.
Mircea lucreaza la ELITE de trei ani. Anterior, intr-o pozitie similara dintr-o companie multinationala din FMCG, s-a ocupat de distributia directa pe Bucuresti. De aceea, este foarte familiarizat cu problemele de distributie intr-o zona atat de complexa cum este capitala Romaniei, cu o concurenta foarte activa, cu puncte de vanzare numeroase etc.
Daniel lucreaza la ELITE de sapte ani ca Area Sales Supervisor, la momentul actual fiind responsabil de negocierile si atingerea obiectivelor de vanzari cu clientii de tip key accounts alocati distribuitorului pe Bucuresti.
Ferodin Abibula, Area Sales Manager Dobrogea, a fost promovat pe pozitia de Trade Marketing Manager, in cadrul departamentului de Marketing.
Ferodin lucreaza la ELITE de trei ani si are o experienta in vanzari de cativa ani, tot in FMCG, unde s-a ocupat de distributia si promovarea vanzarilor pe zona Dobrogea, fiind foarte familiarizat cu programele de trade marketing. El a obtinut rezultate foarte bune la evaluarea competentelor manageriale, organizata de ELITE anul trecut.
Ii uram de asemenea bun (re)venit noului Area Sales Manager Dobrogea, Florian Velicaru. Florin a fost angajat al ELITE ca Area Sales Supervisor Pitesti timp de cinci ani, iar in ultimul an a ocupat pozitia de Regional Sales Manager la o alta companie producatoare si distribuitoare de produse alimentare. Ne bucuram ca a revenit in echipa ELITE, deoarece in perioada cat ne-a fost coleg, Florin s-a numarat printre cei mai performanti manageri locali de vanzari.