De unde vin ideile bune?
Cei doi au descoperit că obiceiurile şi comportamentele sunt mult mai importantde decât forţa minţii, şi nu neapărat doar cei mai inteligenţi au succes, ci aceia care au înţeles într-adevăr cum să prospere într-o societate bazată de bogăţia ideilor, potrivit Business Insider.
1. Ideile bune le vin celor “deschişi la minte”
Sam Walton a transformat Walmart într-una dintre cele mai mari corporaţii din lume ţinându-şi ochii deschişi şi căutând idei noi în magazinele competiţiei. Şi-a petrecut o mare parte din timp călătorind prin ţară să vadă ce fac ceilalţi. „Într-un context profesional, curiozitatea intelectuală este baza păstrării interesului către ceea ce ne-ar putea îmbunătăţi ceea ce facem“, susţin Boynton şi Fisher.
2. Ideile noi vin dacă priveşti în locuri diferite
Nu te uita în acelaşi loc spre care se uită toată lumea – ai nevoie să descoperi ce lipseşte. Lui Jim Koch, fondatorul companiei Boston Beer, cunoscută sub numele de Samuel Adams Boston Lager, i-a venit ideea să vândă bere în timp ce stătea de vorbă cu un necunoscut într-un bar. Omul i-a spus lui Koch că lui îi place berea de import, chiar dacă are un gust alterat, ceea ce l-a determinat pe Koch să producă o bere nouă şi sofisticată. „În viaţa profesională, unele dintre cele mai bune idei ne parvin de la oameni cu care avem legături superficiale, şi care au reţele de socializare diferite de ale noastre. Ei pot avea o perspectivă foarte diferită pe un anumit subiect, ceea ce ne extined nouă cunoaşterea şi ideile.“
3. În acelaşi timp, trebuie să ştii ce cauţi
Asta te ajută să sortezi informaţiile cu care intri în contact în fiecare zi, pe măsură ce cauţi inspiraţie. Evaluează-ţi punctele forte şi competenţele. Punctează-ţi bine interesul. Warren Buffet şi partenerul său de investiţii, Charlie Munger, au căutat să înţeleagă companiile în care investeau din perspective diferite. Evitau acţiunile pe care nu le înţelegeau. „Focalizarea interesului vă ajută să vă ghidaţi spre ce trebuie să înveţaţi şi care sunt ideile noi de care aveţi nevoie. Buffet nu era nevoit să-şi risipească timpul şi cunoaşterea pe toată piaţa, pentru că ştia că anumite sectoare, cum ar fi high-tech, nu sunt cele pe care le înţelege.“
4. Rezervă-ţi timp să înveţi şi să cercetezi
Companii precum Google au sesizat cât de important este acest lucru, încurajându-şi angajaţii să-şi dedice o zi pe săptămână în care să se concentreze pe proiecte creative (mai este cunoscut şi cu numele de Google's ‘20 Percent Time). Aşa au apărut produse precum Google News.
„Descoperirile se petrec atunci când oamenii se folosesc de propria curiozitate şi-şi rezervă timp pentru învăţare deliberată. A-ţi ocupa timpul astfel nu înseamnă să îl pierzi. E chiar o metodă fertilă de inovare, un obicei care vă extinde bagajul de cunoştinţe.”
5. Urmăreşte-ţi ideile, altfel le pierzi
Cei mai mulţi dintre noi sunt obişnuiţi să vină cu idei bune, pe care apoil le lasă baltă a doua zi.
Thomas Edison şi-a notat ideile şi observaţiile în peste 2 500 de agende. “Edison nota tot ce i se părea interesant, dar nu simţea nevoia să la structureze în fragmente imediat sau să le reunească în ceva mai complex imediat. Prefera să lase procesul să se dezvolte natural pentru o anumită perioadă de zile, luni sau ani.”
6. Vorbeşte-le altora de ideile tale -mai ales celor care văd lumea diferit
Walt Disney l-a văzut odată pe celebrul dirijor Leopold Stokowski mâncând singur la masă într-un restaurant şi l-a invitat la masa lui. Disney l-a întrebat Stowoski ce credea despre muzica pentru care tocmai achiziţionase drepturile de autor, care a dus în cele din urmă la colaborarea lor “Fantasia”.
„Să te pui pe direcţia de unde vin ideile înseamnă să pivotezi în procesul de inovare.“Conversaţiile înseamnă să te pui pas cu pas în calea ideilor.
7. Dezvoltă ideile în timp
Uneori este mai bine să le laşi ca şi cum ar avea o prioritate redusă. Ideile bune sunt de obicei un rezultat al conversaţiilor, studiilor, experienţelor şi timpului. Muzicalul de pe Broadway “Este Side Story” a fost scris prima dată sub forma unei poveşti despre catolici şi evrei, nu despre portoricani şi albi, cum o ştim astăzi. Dar cei care au scris-o şi-au dat apoi seama că duelul dintre catolici şi evrei se stingea, aşa ca au fost nevoiţi să-şi abandoneze piesa o perioadă. Ideea a revenit la viaţă când compozitorul şi scenaristul s-au reunit şase ani mai târziu după ce au văzut titlul apărut într-un ziar despre luptele dinte rezidenţii californieni şi imigranţii mexicani din Los Angeles.
„Inidiferent dacă aveţi o idee bună, sau una proastă, sau poate un concept mai ciudat care nu poate să evolueze din prima, succesul ei depinde în mare măsură de modul în care este pusă în calea altor idei.“