Dispozitivele portabile încurajează consumul de media
Raportul prezintă viziunea Deloitte cu privire la principalele tendinţe din următoarele 12 – 18 luni, care ar putea avea un impact semnificativ pe termen mediu şi lung asupra companiilor din Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii (TMT) şi din alte industrii.
„Tendinţele actuale din industria media sugerează că temerile privind consecinţele mobilităţii au fost – într-o oarecare măsură – nejustificate. Consumatorii apreciază în continuare televiziunea, care s-a adaptat bine la tehnologiile aferente Internetului. Raportul nostru arată că 95% dintre programele TV vizionate în 2012 vor fi urmărite în direct sau la maximum o zi de la difuzare”, spune Ahmed Hassan, Managing Partner Deloitte Balcani şi liderul echipei specializate în industriile TMT. „Pe de altă parte, televiziunea se mută pe dispozitive manuale sofisticate, care pot fi uşor de manevrat în mişcare: posesorii de telefoane smart sau tablete vor urmări astfel cinci miliarde de ore de conţinut TV, în 2012”.
În contextul unui volum de vânzări estimate la 500 de milioane de unităţi de tablete şi telefoane smart până la sfârşitul anului, industria publicităţii îşi menţine interesul în această zonă – brandingul online este anticipat să crească cu 50%, la 20 de miliarde de dolari.
„Marketingul, de asemenea, consolidează tehnici tradiţionale şi de succes, dar adoptă şi tehnici noi”, adaugă Alina Mirea, Director Audit Deloitte România. „De exemplu, sectorul cupoanelor achiziţionate online – o adevărată lovitură a comerţului online la nivel mondial, dar şi în România în 2011 – se va contura într-o nişă relativ mică, însă foarte bine definită. Pe de altă parte, noi tehnici (unele de-a dreptul controversate, cum este neuromarketingul) îşi găsesc tot mai mult loc în strategiile de marketing, pe fondul unei competiţii din ce în ce mai intense”.
În industria media, inovaţia şi tradiţia coexistă, în condiţiile în care o parte dintre canalele tradiţionale se menţin în topul preferinţelor consumatorilor, în timp ce noile tehnologii câştigă teren şi îşi majorează rata de penetrare, potrivit previziunilor anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii (TMT).
Principalele tendinţe în industria media în 2012
• Spoturile publicitare îşi ratează ţinta;
• Consumul TV este în continuare dominat de grilă;
• Dispozitivele portabile încurajează consumul media în mijloacele de transport în comun ;
• Segmentul „brandingului online” va depăşi ca ritm de creştere publicitatea tradiţională şi online;
• Cercetarea de piaţă ‘pătrunde’ în mintea consumatorului;
• Dezvoltatorii jocurilor online ‘sociale’ trebuie să adopte un nou model de business;
• Segmentul cupoanelor online se conturează într-o nişă importantă.
Notă
Raportul complet, care prezintă în detaliu concluziile enumerate mai sus, poate fi descărcat de pe pagina www.deloitte.com/predictions.
Previziunile TMT din 2012 au la bază discuţii cu companii cliente ale firmelor membre Deloitte, contribuţii ale celor 7.000 de parteneri şi manageri specializaţi în industriile TMT, opinii ale analiştilor şi interviuri cu executivi de top din întreaga lume.