Educarea clienților, principala prioritate a companiilor din IT&C
Ca să-și poată vinde serviciile și soluțiile software sau hardware, aceste companii consideră că, mai întâi, trebuie să le ofere clienților materiale informative, mai arată studiul citat.
Totodată, un procent de 68% dintre companiile respondente urmăresc creșterea oportunităților de afaceri prin promovarea noilor produse sau servicii și a aspectelor care le diferențiază de concurență.
Companiile din IT&C se promovează prin evenimentele de profil
Studiul a mai scos la iveală că principalul mijloc de promovare pe care îl folosesc companiile de IT din România îl reprezintă participarea la evenimentele de profil (80% dintre companii), urmat de promovarea produselor și serviciilor prin acțiuni de direct marketing – campanii de mail și telemarketing (64% dintre companii).
Citește și Bonusuri, al 13-lea salariu și prime de loialitate. Unde se întâmplă asta
Și mediul online reprezintă un important canal de comunicare, astfel că 40% dintre respondenți se promovează prin Google Adwords, 36% cumpără spațiu publicitar pe site-uri și aproape 29% folosesc propriul blog de companie pentru a se promova.
Comunicarea contează în ochii potențialilor angajați
În ceea ce privește modul prin care o companie se diferențiază de alta în percepția potențialilor angajați, activitățile din sfera relațiilor publice (comunicate de presă, interviuri în presă, evenimente de recrutare, cursuri și seminarii gratuite pentru specialiștii IT) influențează alegerea unui angajator în detrimentul altuia.
Citește și Ne pierdem printre megabiţi. Nu există viaţă în companie fără tehnologie
38% dintre companiile participante la studiu sunt de părere că, datorită activităților de comunicare, interesul de angajare al specialiștilor în companiile pe care le reprezintă a crescut semnificativ. Ca un efect al acestui trend, în 12% dintre companiile intervievate activitățile de comunicare sunt preluate și implementate în departamentele de resurse umane.
Studiul are la bază răspunsurile a 120 de reprezentanți – directori de marketing și comunicare, directori de vânzări, CEO, specialiști marketing și comunicare – și analizează percepțiile acestora în legătură cu acțiunile din sfera relațiilor publice și rezultatele acestora. Un procent de 29% dintre respondenţi provin din companii cu până în 10 angajați, 37% din companii cu 11-50 angajați, 13% din companii cu un număr de angajați între 51 și 100, 8% din companii cu 101-200 de angajați și 14% provin din companii cu peste 200 de angajați.