Eventlink 360, o „familie” ce revoluționează evenimentele
„Familia Eventlink”, cum își intitulează Ioana echipa, are ca orice cămin regulile ei: entuziasmul, orientarea către client, învățarea continuă, calitatea, tenacitatea, orientarea pe obiective, responsabilitatea, flexibilitatea, empatia, inteligența, inovația și, nu în ultimul rând, regula: „ajută așa cum ți-ai dori să fii ajutat” . Eventlink360 este o casă bântuită de „delivery spirit”.
“Marea provocare constă în a menține echilibrul între viața personală și cea profesională, plină de obiective și deadline-uri. Nu este întotdeauna ușor să le îmbin armonios, astfel încât să nu îmi neglijez copiii și familia și în același timp să cresc o afacere. Iar ca femeie este cu atât mai greu. Incerc să prioritizez lucrurile, să admit că nu pot face totul de una singură și să deleg și nu în ultimul rând, să păstrez o viziune realistă asupra a ceea ce pot face într-o singură zi, astfel încât să îmi rămână timp pentru familie”, ne spune Ioana.
Eventlink360 a apărut dintr-o lipsă „acută” a pieței
Echipa Eventlink a realizat o analiză. S-a pornit de la ideea că ar trebui utilizată expertiza fiecărui participant din public, la un nivel cât mai ridicat, pentru a se ajunge la concluzii rapide pe un anumit subiect. Așa a luat naștere aplicația Eventlink360 „beta”, căreia i-au fost adăugate funcționalități cerute de piață.
„În urma participării la diverse conferințe am constatat că se pierdea timp, așa că am luat decizia de a concepe un instrument bazat pe tehnologie, care să aducă valoare celor implicați și, nu în ultimul rând, evenimentelor. Tool-ul de comunicare integrata in cadrul evenimentelor are ca scop cresterea gradului de interactivitate intre participanti, participant si speaker, speaker si participant, intre oameni si companii.”, povestește dezvoltatorul.
Ideile clare, pe principiul MVP (Minimum Viable Product), au făcut ca Eventlink360 să fie disponibil destul de repede. Plecând de la ideea că toată lumea trebuie să poată comunica simultan, oferind posibilitatea unor rapoarte în timp real asupra a ceea ce se întâmplă în sală precum și un feedback al evenimentului, pentru ca organizatorii să știe ce au de făcut pe viitor și lectorii sa isi poata calibra prezentarile la nivelul salii.
„Ce nu te omoară te face mai puternic”
Zicala se potrivește poveștii precum o conexiune rapidă și puternică la Internet într-o sală de conferințe. Eventlink a fost gata de utilizare, în fază incipientă, în plină criză, când bugetele de marketing erau la pământ. Dezvoltatorul nu a fost descurajat de acest fapt, ci din contră: s-a folosit de acest moment pentru a valida conceptul, prin diverse parteneriate si bartere și a-l dezvolta.
În prezent, aplicației i-au fost adăugate funcționalități care revoluționează desfășurarea conferințelor.
„Un studiu făcut în 2011 despre care sunt motivele pentru care oamenii se duc la conferințe a relevat faptul că majoritatea participanților o fac pentru speaker și networking. Cel din urmă însă, nu prea se întâmplă decât dacă organizatorii dirijează ceva în acest sens. Altfel, oamenilor le este greu să spargă bariere”, afirmă Ioana Bolboacă.
Care a fost soluția?
„Este știut faptul că publicul acestor conferințe își doreste să intre în contact cu anumite persoane din cadrul companiilor sau anumitor instituții, iar noi încercăm să facilităm acest aspect. Utilizatorii se loghează și pot face schimb de cărți de vizită, în mod virtual, cu reprezentanții companiilor participante”, a adăugat aceasta.
Și, dacă tot vine vorba de spart barierele dintre oameni și salvat timp, Eventlink360 oferă posibilitatea de a adresa întrebările către speakeri în mod virtual.
„Sunt mulți cei care vor să adreseze întrebări, dar fie nu se încadrează în timp, fie ezită să facă asta, se inhibă când vine vorba de vorbit în public. Grație platformei am eliminat acest minus, salvând timp și transformând evenimentele în ceva mai interactiv”, mai spune Ioana.
Chiar dacă pare ușor, bariere au existat
Cum întregul concept se desfășoară cu ajutorul dispozitivelor inteligente, organizatorii au posiblitatea de a închiria tablete, pe care să le pună la dispoziția participanților, pentru a evita situațiile în care aceștia nu au telefonul cu ei, nu au baterie sau nu au un smartphone. Pentru a veni în întâmpinarea acestora, au fost dezvoltate servicii pentru gestionarea fluxului de primire al participanților la eveniment și alocarea tabletelor.
Cea mai mare piedică a fost însă traficul de date. De aceea, s-a apelat la o interfață web ușor de gestionat și de personalizat, în funcție de specificul fiecărui eveniment, cât și la adăugarea serviciului WI-FI Eventlink, care permite accesul la Internet pentru până la 2.000 de clienți simultan.
Cât de populară a ajuns Eventlink360?
Fiind „dependentă” de numărul de evenimente organizate, EventLink360 are în medie circa 1,5 – 2 mii de utilizatori lunar, participanți în cadrul conferințelor, workshopurilor, trainingurilor, seminariilor și expozițiilor.
Prioritățile echipei sunt fidelizarea utilizatorilor, îmbunătățirea experienței de care aceștia au parte, creșterea bazei de organizatori și fidelizarea lor pentru a face din Eventlink360 un must have în industria provocatoare a evenimentelor.
Iar 2016 va însemna pentru aplicația 100% românească intrarea pe piața internațională, pentru care a și fost concepută și calibrată vreme de aproape 4 ani de zile.