Florentin (Rin) Drăgoiu – un jurist face legea în garderoba gentlemanilor
Eleganța masculină este, înainte de toate, o stare de spirit care reușește să armonizeze atitudinea, comportamentul și stilul vestimentar al unui barbat, în concordanță cu normele sociale în vigoare.
„Haina îl face pe om” și, a te îmbrăca din magazinele de retail, unde un costum nu se va așeza niciodată pe corp „ca turnat”, va genera, mai mult ca sigur, o imagine de om „comun”. Cei care se respectă și doresc să aibă o imagine impecabilă aleg un atelier de tailoring, unde, pentru un preț acceptabil, și nu de „speriat” cum v-ați imagina, își pot croi un costum personalizat, pe dimensiunile corpului lor, având la dispoziție sute de materiale.
Unul dintre primele astfel de ateliere din București este „Christian Tailoring”, care este administrat de Florentin Drăgoiu. Rin, cum îi spun prietenii, a terminat Dreptul. A ales, în schimb, „să facă legea” în garderoba domnilor din societatea românească.
„Viața ne învață, nu e fizică atomică”
După mai bine de zece ani în sfera vânzărilor, Florentin a ales să pună în practică, tot know-how-ul căpătat astfel, alături de un prieten, într-un atelier de tailoring. Totul a mers bine până când cei doi au luat-o pe căi diferite. Prietenul și-a văzut în continuare de atelier, în vreme ce Rin a rămas cu gustul modei bărbătești și cu o nouă pasiune. S-a înscris la Design Vestimentar și, în 2013, alături de alt partener, a deschis atelierul mai sus menționat. Aici, nu doar că manageriază elegantul business, ci și creează ținutele domnilor care le trec pragul.
„Investiția inițială, dacă i-am putea spune așa, ar fi de câteva zeci de mii de Euro. Au fost necesari niște bani pentru start, dar într-un astfel de business se investește continuu în magazin, promovare, târguri”, povestește acesta.
Un brand se naște în aproximativ 5 ani de zile
Pe Rin Drăgoiu îl inspiră lumea care face lucruri frumoase, serioase și de calitate. Aceste „muze” îl vor ajuta să transforme Cristian Tailoring într-un must-have al bărbaților de succes.
„Mi-am promis să transform Christian Tailoring într-un brand, dar asta necesită timp. Din experiența mea, pot spune că un brand ia naștere în aproximativ 5 ani de zile. Până acum, așteptările pe care le-am avut au fost atinse, iar în viitorul apropiat le vom depăși. Nu vorbesc despre targeturi financiare, căci sunt superstițios. Vorbesc despre numărul de costume vândute, este cel mai bun target de stabilit”, afirmă managerul.
Business „Man to Man”
Procesul de vânzare este ceva personal. Acest aspect este valabil în toate domeniile, dar puțini înțeleg că oamenii cumpără prin prisma oamenilor.
„Eu sunt prieten cu clienții mei. Contează mult networkingul, nu știi niciodată când avem nevoie unii de alții. Desigur, nu este posibil cu toată lumea. Clientul nostru este prietenul nostru, dacă vrea. Dar clientul niciodată nu este „stăpânul nostru”. Nu pot să spun decât că, așa cum procedez cu costumele procedez și cu relația cu cei care ne trec pragul: o adaptez pentru fiecare”, spune Drăgoiu.
Cei care ajung la Christian Tailor sunt, în mare parte, oameni de afaceri, avocați, consumatori de costume. Sau de costume la comandă, căci, după cum spuneam mai devreme, eleganța se cultivă.
Trendurile vin și trec. Clasicul nu se demodează niciodată însă
„Nu am urmat niciodată și nu voi urma nici pe viitor trendurile. Nu este frumos ce se poartă, ci ce îți place ție. Sunt un tip clasic, clasicul nu se demodează niciodată. Recunosc că mă inspiră ce mai apare dar, în activitatea mea, este puțin aplicabil.
Ca să vă dau un exemplu concret, culoarea anului a fost Marsalla. Din 300 de costume vândute, câte în această culoare am dat? Unul singur! Nu poți face un costum de business Marsalla, căci vei fi privit ca un clovn de către partenerii de afaceri (râde). Costumul trebuie să impună statut.”, declară Rin.
Bărbații români se îmbracă din ce în ce mai bine
Iar dovada o face faptul că aceștia sunt tot mai deschiși la a purta costume la comandă. Numărul atelierelor s-a înmulțit, iar concurența a dat mereu naștere la idei mai bune și a consolidat business-uri. S-au înmulțit și siteurile de stil, au început să apară filme educaționale, în care cei precum Rin Drăgoiu ne oferă „tips and tricks” pentru aspiranții la statutul de „gentleman”.
Și dacă tot vorbim de „tips and tricks”…
„Sezonul rece este cea mai bună perioadă pentru a ne îmbrăca cel mai elegant și a ne asorta cel mai bine. Acum putem merge pe culorile toamnei, pe nuanțe de maro închis, putem purta colorat. Acum o pălărie sau o eșarfă pot fi accesoriile care să facă diferența. Pe lângă asta, costumele din materiale puțin mai groase se așează mult mai bine pe corp și sunt mai „cosy”, a încheiat managerul