Gala Premiilor Effie
Aflat la a doua editie in Romania, festivalul eficientei in publicitate a premiat campanii din categorii foarte variate, remarcandu-se si o premiera – este primul an in care exista o categorie distincta pentru promotii, dar ale carei campanii nu au putut concura inca pentru Grand EFFIE. De asemenea, la categoria Retail nu a fost acordat nici un premiu, intrucat nu s-a inregistrat nici o campanie.
Marea castigatoare a acestei editii a fost agentia NextCap, care a primit premiul GRAND EFFIE pentru eficienta campaniei Unirea – "Unde-s multi puterea creste". Tot NextCap a castigat si Gold EFFIE pentru campania Fulga ("Ce vaca sunt!") la categoria Produse alimentare, alaturi de McCann Erickson, care a castigat Gold EFFIE la aceeasi categorie, datorita campaniei Kandia ( "Ciocolata cu dragoste").
La categoria Bauturi Alcoolice, castigatorii au fost: Bronze EFFIE – Momentum, pentru campania la berea Bergenbier ("Comentatorii") si Headvertising, tot pentru Bergenbier ("Q-Pack 2L"), Silver EFFIE – Grafitti BBDO, pentru Tuborg Royal Expert ("Senzatia de putere") si Gold EFFIE – NextCap, pentru aceeasi campanie la Unirea ("Unde-s multi puterea creste"). Campaniile castigatoare la categoria Bunuri de folosinta indelungata au fost: Bronze – Saatchi & Saatchi, pentru masinile Toyota ("Dubla personalitate"), Silver – Young & Rubicam, pentru Arctic ("Televizoare amenintate") si Gold – Leo Burnett, Teletech ("Razboiul Stelelor").
Pentru campaniile din categoria Telecomunicatii au obtinut premii: Silver EFFIE – Gavrila si Asociatii, pentru ZAPP ("Cost Control") si Gold – Ogilvy, tot pentru ZAPP ("Internet mobil de mare viteza") si iarasi Gavrila si Asociatii, pentru ZAPP ("Grupuri"). Grafitti BBDO a primit un premiu Silver EFFIE pentru campania la Dacia Asistenta ("Pentru orice marca de masina"), Leo Burnett adjudecandu-si de asemenea un Silver EFFIE la categoria Produse ne-alimentare pentru campania la detergentul Bonux ("Tanti Maria").
Categoria debutanta Promotii, i-a avut ca invingatori pe McCann Erickson care a obtinut un Gold EFFIE pentru Sprite ("Fiare pentru fiara din tine") si Lowe & Partners – Silver EFFIE pentru campaniile Coca-Cola si Fanta Orange ("Intoarcerea clasicului").
In ceea ce priveste bauturile nealcoolice, marele castigator al unui Gold EFFIE a fost McCann Erickson, pentru campania la apa minerala Dorna ("Esti aproape de natura"), in timp ce Leo Burnett a obtinut un Bronze EFFIE la aceeasi categorie pentru campania "Norii", realizata pentru Prigat Nectar.
Nici campaniile din domeniul media si divertisment nu au fost trecute cu vederea, NextCap impunandu-se ca lider cu un Gold EFFIE in palmares, castigat pentru campania "O revista masculina", realizata pentru FHM. Campania "Cititori mai inteligenti" (pentru Academia Catavencu) i-a adus un Bronze EFFIE agentiei Leo Burnett, care a obtinut si argintul la aceasta categorie datorita campaniei "Nu se uita usor", pentru Muzeul National "Grigore Antipa".
La categoria campanii non-profit, GMP a primit un Gold EFFIE pentru campania lui Traian Basescu, "Totul sau nimic".
In concurs au fost inscrise 20 de agentii care au prezentat 49 de lucrari, iar dupa prima zi de jurizare s-au confruntat, in finala concursului, 26 de lucrari. Juriul, format din reprezentanti de seama ai companiilor multinationale, ai agentiilor de publicitate si ai mass-media, a fost prezidat de Mihai Ghyka, Marketing Director Interbrew.
Evenimentul a fost organizat de IAA si RAAA, in colaborare cu Business Media Group, cu sprijinul sponsorilor Unilever, Stella Artois, Coca-Cola, partenerilor Guliver, Deloitte si al partenerilor media Biz, Business Review, Stuff, Class, Cinemagia, Academia Catavencu, B 24 FUN, Radio Guerrilla, Cotidianul, Brand4 Brands, Cariere, Imagoo.