Generaţia Y, mai sensibilă la cadouri decât baby-boomerii
„Studiul MasterCard Treat Index a stabilit că, indiferent de valoarea lor, micile cadouri spontane ne pot ridica moralul, lucru de care mulți dintre noi au nevoie în timpul lunilor lungi de iarnă. Este, de asemenea, reconfortant să știm că, în ciuda instabilității economice actuale, oamenilor nu le este teamă să investească în ei înșiși, din când în când. Sigur că toate aceste mici cheltuieli trebuie să se mențină într-o limită, așa încât să ne simțim împăcați cu ele”, a declarat Javier Perez, Președintele MasterCard Europe.
Abordarea noastră vis-à-vis de micile cadouri spontane variază de la o țară la alta, în funcție de generația de care aparținem.
Suedezii sunt cei mai predispuși la sentimente de vinovăție atunci când își cumpără mici cadouri spontane (21%), în timp ce rușii (9%) și turcii (8%) au procentele cele mai reduse de oameni cu regrete.
Citeşte şi: Bărbatul este noua femeie. Când e depresiv cheltuie mai mult să se înveselească
Turcii (71%) sunt și cei mai predispuși să își ofere un mic cadou cel puțin o dată pe lună, în timp ce cehii (27%) sunt cel mai puțin înclinați să se răsfețe atât de frecvent. Cei din Generația Y sunt aproape de două ori (60%) mai dispuși decât baby boomerii (34%) să își ofere un mic cadou o dată pe lună sau mai frecvent.
Ocazia este, de asemenea, un factor important. Cei din Generația Y sunt de două ori mai predispuși să își cumpere mici cadouri spontane în weekend (21%), la finalul unei zile dificile de muncă (20%) sau în ziua de salariu (25%), comparativ cu baby boomerii, pentru care procentele scad la 14%, 7%, respectiv 14%.
Cercetarea a fost realizată de către Toluna în 17 țări pe 15.000 de intervievaţi: Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elveția, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria și România. 15.129 de consumatori au fost intervievați în perioada 1-15 octombrie 2014.