Google rămâne lider detaşat pe piaţa de publicitate
Acelaşi clasament îl mai scoat eîn evidenţă pe echivalentul chinez al lui Google – Baidu – care se poziţionează pe locul 14, înaintea rivalilor digitali Yahoo! (locul 18) şi Microsoft (locul 21), înregistrând una dintre cele mai rapide creşteri (43% faţă de anul anterior).
O altă companie ce înregistrează creştere anuală rapidă (+15% de la an la an) este Grupo Globo, principalul media owner din Brazilia. Că şi Baidu, Globo a beneficiat de prezenţa să într-o piaţă emergenţa cu dezvoltare rapidă, dar recentele dificultăţi economice din Brazilia cel mai probabil vor limita continuarea creşterii pe termen scurt.
Facebook, al 10-lea cel mai mare furnizor de spaţii media
Cu toate acestea, acelaşi studiu al Zenith mai arată că Facebook a cunoscut însă cea mai rapidă creştere pe zona de mobile, cu o majorare a veniturilor din publicitate de 63%. Potrivit datelor, Facebook şi-a încurajat utilizatorii să-l viziteze în mod regulat pe tot parcursul zilei de pe dispozitivele mobile (telefoane şi tablete), adaptând totodată şi formatul reclamelor pentru a se încadra perfect în conţinutul feed-ului.
În România, cei doi cei mai cunoscuţi jucători din spaţiul digital – Google şi Facebook – înregistrează creşteri anuale de peste 50%, deşi poziţiile într-un posibil clasament local nu ar fi încă atât de sus că în clasamentul global.
În cadrul topului există 5 furnizori de digital exclusiv – Google, Facebook, Baidu, Yahoo şi Microsoft, care au generat $71miliarde în venituri media, ceea ce reprezintă 68% din tot consumul global de publicitate la nivel mondial.