HR&Payroll Outsourcing Exista o tendinta in piata de a alege aceasta solutie?
In contextul actual al modificarilor legislative frecvente, precum si al procedurilor pe care companiile trebuie sa le respecte in aplicarea politicilor de resurse umane si in viitor, a directivelor prevazute de UE, devine tot mai necesara implementarea unor solutii adecvate pentru monitorizarea constanta si eficienta a resurselor umane in cadrul organizatiilor.
De-a lungul carierei, pentru un angajat, sunt derulate o multitudine de proceduri, fiecare avand un anumit grad de periodicitate: recrutare, dezvoltarea carierei, instruire, comunicare interna, medicina si protectia muncii etc. Contextul reglementarilor organizationale este un flux care trebuie monitorizat continuu, in fiecare locatie. Estimarile facute in alte tari din UE au aratat ca, in medie, departamentele de HR isi dedica peste 40% din timp unor activitati pur administrative.
Companiile au de ales intre a implementa aceste solutii utilizand propriile resurse si infrastructura sau a externaliza partial sau total activitatile administrative de personal si salarizare, dedicand astfel mai mult timp unui management eficient si strategic.
Prin externalizare, organizatiile beneficiaza in primul rand de:
- acces la expertiza valoroasa si tehnologie perfomanta care altfel ar fi dificil de construit si intretinut in cadrul companiei;
- control mai riguros asupra proceselor externalizate datorita faptului ca se obtin informatii corecte si in timp util;
- imbunatatirea considerabila a serviciilor furnizate intern catre angajatii lor;
- reducerea costurilor de organizare si management ale departamentului de HR;
- control mult mai bun asupra distributiei informatiei, aceasta conducand la imbunatatirea confidentialitatii informatiilor.
Intre eforturile depuse in derularea activitatilor specifice in modelul traditional de management intern al resurselor umane ar fi de mentionat:
- investitiile cu infrastructura necesara pentru instalarea unui software de administrare eficienta a proceselor de resurse umane;
- costurile cu personalul care intretine aplicatiile software;
- costurile de actualizare datorate progreselor tehnologiei;
- costurile cu personalul specializat de HR;
- diminuarea riscului unei fluctuatii considerabile a personalului din departamentul de HR;
- competenta personalului din departamentul de HR;
- costurile de organizare si management al departamentului;
- confidentialitatea stricta a datelor contractuale ale angajatilor.
Strategia de externalizare poate diferi de la o organizatie la alta, in principiu, fiind vorba despre numarul mai mare sau mai mic de procese care se doresc a fi externalizate. O companie poate alege sa externalizeze doar aspectele tehnologice (solutie intalnita adesea sub numele de ASP-Application Service Providing), integral unul sau mai multe procese (solutie intalnita sub numele de BPO-Business Process Outsourcing).
In alegerea unui furnizor de servicii in sfera managementului de HR, companiile trebuie sa evalueze flexibilitatea acestuia de a putea furniza la un moment dat solutii pentru toate nivelele mentionate mai sus, precum si posibilitatea furnizarii unei solutii care sa integreze managementul intern cu externalizarea.
Cea mai mare si rapida deschidere catre externalizare o arata companiile multinationale prezente in Romania, datorita culturii organizationale dezvoltate si a intelegerii pe care o manifesta vizavi de valorificarea capitalului uman ca cea mai importanta resursa a unei organizatii.
Ca urmare a diversitatii si complexitatii proiectelor de implementare de solutii pentru managementul resurselor umane si salarizarii pe care le-a realizat cu mult succes in cei noua ani de existenta pe piata romaneasca, Work Solutions a evoluat sinergic cu dezvoltarea culturii managementului resurselor umane in Romania. Prin implementarea unei infrastructuri solide de produse si servicii in managementul resurselor umane, TRUE(R)/HR, Work Solutions furnizeaza servicii de externalizare la orice nivel: incepand cu tehnologia si continuand cu aspecte legate de legislatia muncii si interfata cu autoritatile locale (administrarea contractelor de munca, permiselor de munca pentru cetatenii straini etc.).
Dezvoltarea din ultimii ani a pietei managementului de resurse umane arata cresterea nivelului de constientizare a importantei acestui domeniu in Romania si confirma incadrarea Romaniei in practicile si tendintele globale in acest domeniu.