Intrebarile care ne trimit spre inovatie
Prin urmare, mi-am propus sa revin catre voi cu elementele cheie pentru o cultura sustenabila a inovatiei, privite din perspectiva interogativa 🙂 Mai exact, specialistii de la Centrul KPMG de Excelenta in Resurse Umane ne sugereaza cateva intrebari cu ajutorul carora putem identifica ariile sensibile din organizatie pe care ar trebui sa ne concentram in mod special atunci cand vrem sa incurajam inovatia:
Implicarea executivilor: Oricine isi propune sa dezvolte o cultura a inovatiei ar trebui sa inceapa prin a se intreba cat de implicata este echipa de management in sustinerea si coordonarea activitatilor de inovare ale organizatiei. Cu alte cuvinte, cat de mult sustin liderii organizatiei inovatia si cat de dedicati sunt acestui obiectiv, pe termen lung.
Conexiunile: Colaborarea, atat interna cat si externa, este o premisa critica pentru inovare. Astfel, companiile trebuie sa ia in considerare nivelul de colaborare si comunicare din organizatie. Sunt incurajati angajatii sa isi construiasca si mentina retele atat in interiorul, cat si in exteriorul organizatiei?
Flexibilitatea: Creativitatea apare de obicei atunci cand angajatii se simt in siguranta, sunt relaxati si pozitivi. Cercetarile arata insa ca doar 47% din angajati au dreptul sa isi asume riscuri controlate in companiile lor si doar 52% spun despre managerul lor ca este deschis la idei noi. Astfel, este important sa ne gandim cat spatiu exista pentru angajati sa arate initiativa si totodata cat de multa flexibilitate exista atunci cand vine vorba despre proceduri si descrieri de post. Este cultura in organizatie bazata pe reguli stricte sau mai degraba construita pe principii de tip coaching?
Radar permanent 24/7: Este important sa luam in considerare cat timp aloca angajatii de la orice nivel intr-o organizatie pentru a se gandi la ceea ce urmeaza, la perspectivele de viitor. De exemplu, cat timp aloca echipa de conducere pentru a discuta despre viitorul companiei pe termen lung? Sunt incurajati angajatii sa se uite in piata, sa fie deschisi la informatie?
Obsesia unui proces bine definit: Are organizatia un proces pentru inovare? A fost definita si comunicata o metodologie, un cadru de inovare? Un astfel de cadru, chiar daca minimal, ramane vital, macar pentru ca atunci cand un angajat are o idee noua, sa stie exact ce are de facut pentru a duce ideea mai departe.
Depasirea granitelor: In cadrul organizatiei exista unitati functionale bine definite? Cat de incurajata este colaborarea inter-departamentala? Cat de bine colaboreaza diferitele arii/departamente intre ele pentru atingerea obiectivelor organizatiei?
Continuarea articolului o gasiti accesand www.hrmanageronline.ro.