La Sylphide – „Misterioasa silfidă” la Opera Naţională Bucureşti
„Sunt unele balerine care interpretează rolul Silfidei ca şi cum ea ar fi inocentă, naivă şi iubitoare, alte fete o interpretează mai degrabă ca pe o manipulatoare, ca pe o altă versiune a lui Madge, vrăjitoarea. Sunt atât de multe caracteristici diferite din care poţi alcătui aceste personaje, care să le facă interesante şi vii astăzi, deşi sunt atât de vechi…
Spectatorii pot veni să vadă spectacolul de mai multe ori pentru că ştiu astfel că el va fi diferit de fiecare dată, chiar dacă din punct de vedere coregrafic nu se schimbă.” – declara coregraful Johan Kobborg.
Deşi baletul se cheamă La Sylphide, pentru Johan Kobborg personajul principal este James – „totul este văzut din perspectiva lui James”. În acest rol va debuta cel mai nou membru al Companiei de Balet, polonezul Dawid Trzensimiech, fost balerin al Baletului Regal din Londra.
Scenografia baletului, inspirată din peisajele Scoţiei, îi aparţine artistei de origine rusă Natalia Stewart, care a colaborat la Royal Opera House din Londra cu artişti faimoşi, scenografi, coregrafi şi dansatori, la repunerea în scenă a lucrărilor lui George Balanchine, Frederick Ashton sau Keneth Macmillan.
Prim-solista Cristina Dijmaru a urmat, în perioada 2002 – 2006, mai multe stagii de dans, cu maeştrii Gilbert Meyer şi Sergiu Ştefanski pentru dans clasic, cu Rosa Olimpya Estrella pentru flamenco şi un stagiu de perfecţionare a tehnicii Kylián cu Arlette Von Boven.
Balerina Rin Okuno a început studiul dansului la Swako Murase Ballet Studio (Japonia), apoi s-a perfecţionat prin workshopuri la Şcoala de balet regală din Danemarca, la Şcoala de Balet a coregrafului John Cranko (Germania), la Baletul din Hamburg, la Centrul European al Dansului din Paris, la Academia de Balet Metropolitană din New York.