Lumea buna de la Olimpiadele Comunicarii
Pentru cei care isi doresc o cariera in publicitate, relatii publice, comunicare institutionala sau politica, proiectul Asociatiei de Comunicare Ethos este cea mai sigura cale de a se afirma pe piata muncii si de a intra in contact cu specialistii din domeniu. Dintre cei peste 200 de studenti care se califica anual in cadrul competitiei, multi sunt angajati sau isi adauga in CV o importanta experienta pentru viitoarea cariera.
Cristian Rizea, directorul general al ANSIT, pentru al doilea an finantator al proiectului, este convins ca astfel de initiative le dau sansa tinerilor profesionisti in comunicare sa atinga un nivel de pregatire similar cu cel european.
1. Relatii publice – temele de concurs vor fi oferite de mari companii printre care Sicomed, CarpatCement, BRD Groupe Societe Generale, CODECS, World Trade Center, iar juriul va fi format din specialisti din cadrul Clubului Companiilor de Relatii Publice.
“Suntem dispusi sa angajam studentii care vor da dovada de creativitate si spirit inovativ, de initiativa si deschidere catre nou si ii vom aprecia pe tinerii care vor demonstra ca inteleg cel mai bine valorile brand-ului”, declara Mirel Nicola, director de marketing Sicomed.
2. Advertising – temele vor fi oferite de asemenea de mari companii precum Quadrant Amroq Beverages, Autorom, Star Foods, TVR, Brau Union, juriul fiind format de data aceasta din specialisti din cadrul International Advertising Association Romania (IAA).
“Asteptam de la ei o viziune proaspata, inedita, asupra unor proiecte reale centrate pe branduri cunoscute si de succes. QAB s-a implicat recent si in alte proiecte dedicate recrutarii studentilor, prin programul QAB Career,” spune Eusebiu Margasoiu, Marketing Director QAB S.A.
3. Comunicare institutionala – proba care apare pentru prima oara in cadrul Olimpiadelor Comunicarii. Temele sunt acordate de ministere si institutii publice, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Serviciul Roman de Informatii, iar juriul va fi format din specialisti din cadrul Asociatiei Profesionistilor in Relatii Publice din Romania (ARRP).
4. Comunicare politica – temele vor fi oferite de oameni politici cunoscuti publicului larg si vor presupune planificarea unor strategii de comunicare pentru alegerile generale de la sfarsitul anului. Juriul va fi format din analisti politici si din jurnalisti specializati pe acest subiect. Presedintele juriului este Cristian Parvulescu, presedinte al Asociatiei ProDemocratia.
5. Discurs public – unde participarea este individuala, iar membrii juriului sunt purtatori de cuvant din ministere si din institutii publice. Partenerul probei este agentia de consultanta Leader Communications.
Anual vin la Olimpiadele Comunicarii studenti si profesionisti pe care ii leaga doua lucruri: interesul fata de domeniul comunicarii si dorinta de a se cunoaste reciproc.
“E vorba de sute de tineri carora le pasa de lucrurile publice (res publica). De-a lungul anilor, am observat ca si invitatii – oameni politici, manageri, cadre didactice, specialisti care se arata receptivi la mesajul acestui eveniment – sunt oameni de buna calitate, preocupati de soarta spatiului public”, spune Dumitru Bortun, Vicepresedinte al ARRP.
Olimpiadele Comunicarii si organizatiile partenere isi propun sa promoveze atat in randul tinerei generatii de profesionisti, cat si in randul actualilor practicieni din companii, din institutii publice sau din organizatii politice, o serie de standarde profesioniste de comunicare, in concordanta cu practicile europene in domeniu.