Mercedes-Benz renunță la roboții industriali
În vreme ce curg știrile privind folosirea roboților în locul oamenilor în multe fabrici din lume, inclusiv România, inteligența umană a câștigat o bătălie în lupta cu inteligența artificială. Mercedes- Benz renunță la roboții de pe linia de asamblare pentru limuzina S – clas la uzina Sindelfingen din Germania și va angaja din nou oameni. De ce o companie ar alege să se întoarcă în timp și să ofere oamenilor înapoi locurile de muncă pe care roboții le-au “furat” de la ei în urmă cu zeci de ani.
Markus Schaefer șeful de producție de la Mercedes a declarat pentru Bloomberg că roboții nu pot face față variatelor modele cerute de clienți. Cu alte cuvinte roboţii industriali lucrează mai repede şi mai mult decât angajaţii dar fiecare mașină vine cu echipamente și dotări diferite iar liniile de producție automatizate nu pot fi adaptate din mers. Adaptarea roboților industriali înseamnă investiții la intervale scurte, în această variantă folosirea resurselor umane dovedindu-se mai ieftină.
„Multe mașini de azi seamănă din ce în ce mai mult cu niște smartphone-uri pe roți. Ne dorim mai multe funcții high-tech, mai multe stiluri , mai multe modele și da, mai multe culori decât negru sau argintiu”, a explicat pentru Bloomberg șeful de producție de la Mercedes.
Producătorul local Dacia a anunțat la finele lui 2015 că va renunța în următorii doi ani, la mai mulți angajați de la Mioveni pentru a face loc roboților. În prezent, 90% din producție se realizează manual și se lucrează în trei ture. După implementarea procesului de robotizare, care ar dura câțiva ani, s-ar putea reduce producția manuală la 2 fluxuri.