Noile servicii pentru smartphone se pierd în labirintul telefoniei mobile
Căutând o explicaţie pentru reticenţa consumatorilor de a folosi noile funcţionalităţi pentru telefoanele inteligente, studiul a evidenţiat că aceştia sunt copleşiţi de noile servicii de internet pe mobil şi de formula tot mai complexă a abonamentelor pentru pachetele de date. Utilizatorii de smartphone întâmpină dificultăţi majore în înţelegerea relevanţei utilizării unor servicii de date. De exemplu, 35% dintre consumatori au declarat că nu au intenţia să folosească browsing-ul web pe mobil şi 34% au spus că nici măcar nu au auzit vreodată de acest serviciu.
Motivul principal pentru care consumatorii ar înceta să mai folosescă serviciile pentru smartphone sau nici nu ar lua în considerare această opţiune este teama de a nu-şi depăşi bugetul de cheltuieli. Din studiu mai rezultă că 38% dintre consumatori au încetat să mai folosească “browsing-ul web pe mobil”, plăţile de pe mobil la “punctele de vânzare” (32%), “magazinele de aplicaţii ale operatorului” (28%) şi “transferul de bani de pe mobil” (28%), deoarece fie au fost prea îngrijoraţi că vor cheltui prea mult, fie nu au înţeles diversele opţiuni de tarifare.
Adoptarea rapidă de către consumatori a terminalelor smartphone cu conexiune la internet şi a tabletelor reprezintă una dintre cele mai semnificative tendinţe manifestate în ultimii ani la nivel social, de business şi tehnologic. Utilizatorii de smartphone sunt de două ori mai dispuşi să folosească servicii de date decât deţinătorii de mobile tradiţionale. Cu toate acestea, nici unii nici ceilalţi nu-şi folosesc terminalele la întregul potenţial din pricina neclarităţilor privind tarifele de date şi din cauza lipsei unor explicaţii şi sfaturi adecvate din partea operatorilor privind beneficiile noilor servicii şi în privinţa riscurilor de securitate şi de confidenţialitate a datelor personale.
„Dacă operatorii nu-şi vor schimba modul de comunicare, prin creşterea gradului de transparenţă în tarifare, îmbunătăţirea nivelului de servicii clienţi şi producerea unor mesaje de marketing mai clare, aceştia vor rata avantajul oportunităţilor din prezent”, spune Silvia Tălpeanu, Manager, Assurance Services, Ernst & Young România.