O lume pentru iubitorii de yachting
Aventurile pe mare și croaziere de lux sunt atractive și pentru oamenii cu înclinații sportive și care iubesc provocările, dar și pentru cei care vor să se lase pradă visării și relaxării, în mijlocul naturii. E drept, nu sunt pentru orice buzunar, dar odată cu creșterea nivelului de trai o parte a românilor a „gustat” din astfel de plăceri. „Credem că stilul de viaţă premium poate fi definit în mai multe feluri. Însă vorbind strict despre consumatorii pe care îi vizăm, stilul de viaţă premium se concretizează prin alegerea unor servicii, produse şi experienţe de o calitate superioară, care contribuie la construirea unui statut dezirabil. Un aspect important pentru aceşti consumatori este nevoia de asociere (în viaţa personală şi profesională) cu persoane cu acelaşi stil de viaţă. Poate una dintre diferenţele dintre stilul de viaţă premium al românilor şi cel al vesticilor este o nevoie mai mare de a face lucruri în comun în cazul consumatorului local”, spune Gina Comănescu.
Imaginea e și ea importantă pentru români, așa că serviciile destinate iubitorilor de yachting au fost completate cu un brand de îmbrăcăminte navy genovez. După 7 ani în care a condus hotelul de pe malul mării care pune la dispoziția clienților călătorii pe mare cu velierul, antreprenoarea a decis să aducă în țară brandul Marina Yachting, pentru care a devenit reprezentant exclusiv. „Completarea pachetului de experienţă marină premium a venit ca un pas natural, odată ce am ajuns să cunoaştem tot mai bine consumatorul Vega şi specificităţile lui. Vorbim despre un consumator care pune accent pe stilul de viaţă, pentru care timpul liber şi experienţele de calitate ocupă un loc foarte important. Iar acest consumator este în căutarea unor experienţe autentice şi complete. Urmărind comportamentul consumatorilor noştri şi interesul în creştere în România pentru zona de yachting, am completat oferta hotelului Vega cu servicii precum călătorii pe mare, dar şi cu un brand premium navy şi ne-am implicat în evenimente precum Regatta Internaţională care s-a desfăşurat în 2014 şi care va fi organizată şi anul acesta in perioada 08-11 Septembrie”.
Într-un singur an, antreprenoarea a deschis magazine în trei orașe din țară- București, Mamaia și Poiana Brașov- și s-a asociat cu imaginea unui sportiv de succes- Horia Tecău. „În construirea brandului Marina Yachting, ne ajută foarte mult experienţa pe care am acumulat-o prin coordonarea hotelului Vega, unde ne adresăm aceluiași profil de consumator, cu care ne-am familiarizat de-a lungul anilor. Pe de altă parte, am dus brandul mai departe de litoral, în Bucureşti şi în Poiana Braşov. Iar noi credem că promovarea stilului navy către un public care pune preţ pe stilul de viaţă, pe vacanţe şi timp liber de calitate induce dorul de experienţă la mare”.
Cele două afaceri se susțin reciproc, dar au obiective de dezvoltare diferite. „În cazul hotelului Vega şi al serviciilor suplimentare (unde intră şi zona de călătorii pe mare cu velierul, pentru oaspeţi), eforturile noastre se îndreaptă spre fidelizarea oaspeţilor noştri (iubitori de mare şi de experienţe premium) şi spre a înfrunta sezonalitatea litoralului, care promite experienţe foarte frumoase pe tot timpul anului. În ceea ce priveşte brandul genovez de ţinute navy premium, anul 2016 este dedicat unei monitorizări atente a activităţii celor trei magazine, astfel încât să acumulăm cât mai mult know-how care să ne ajute în deciziile viitoare privind extinderea lanţului”.
Gina Comănescu crede că în ultimii ani consumatorii au devenit mai exigenți, iar în cazul bucureștenilor s-a înregistrat o creștere a veniturilor. „Evoluţia economică a modelat comportamentul consumatorilor cărora ne adresăm, care au devenit mai practici, în sensul că fiecare investiţie (în vacanţe, în ţinute, etc.) trebuie justificată prin calitatea produselor şi value for money. Pentru aceeaşi investiţie, produsele şi serviciile trebuie livrate la un standard mai înalt, iar eu cred că aceasta este o schimbare bună pe plan local, pentru că aduce o diferenţiere pe piaţă”. Cunoașterea consumatorilor și a nevoilor pe care le au reprezintă cea mai valoroasă lecție învățată în ultimii ani, mai spune antreprenoarea. „Iar acest parcurs de cunoaştere este presărat cu încercări, unele mai reuşite, iar altele mai puţin reuşite”.
Tot pentru cunoașterea consumatorilor Gina Comănescu a participat la traininguri de marketing şi turism, cele mai recente fiind derulate în Italia. „Solicitările oaspeţilor noştri şi situaţiile apărute de-a lungul anilor au adus la suprafaţă nevoia de a ne specializa, pentru a putea deservi cât mai bine consumatorii cărora ne adresăm. Odată cu decizia de a aduce Marina Yachting în România, am intrat într-o serie de traininguri de marketing foarte riguroase, ţinute de echipa din Italia. Pe lângă elementele generale, am avut parte de un proces complex de transfer al identităţii de brand. Iar pentru că acesta este un proces continuu şi pentru un transfer optim al identităţii de brand, echipa participă bianual la prezentările Marina Yachting de lansare a colecţiilor de la Milano şi la sesiuni de pregătire pe zonele de vânzări şi identitate vizuală”.
Ca lider, Gina Comănescu pune preț pe implicarea personală și recunoașterea meritelor echipei. „Cred foarte mult în valori precum familia şi prietenia. Cred în responsabilizarea echipei, care deja este omogenă şi dedicată activităţii din hotel. Consider că este foarte important să te apropii de oamenii cu care lucrezi zi de zi, să ai încredere în echipa ta şi să le recunoşti reuşitele. Am norocul să lucrez cu o echipă de oameni minunaţi, cu care se întâmplă deseori să îmi petrec şi vacanţele. Şi cred că implicarea personală mai mare este specifică femeilor lideri”. Gina Comănescu crede în armonia din viaţa personală şi de la muncă și spune că a încercat să creeze o atmosferă de familie și la muncă. „De la o anumită vârstă, timpul devine o chestiune de organizare a priorităţilor. Iar o echipă valoroasă şi eficientă care îşi face treaba bine te poate susţine şi în obţinerea timpului liber”.