Obiectele inteligente, aduse din zona industrială în cea corporate
Ce este 5G ne-a spus, în cadrul unei prezentări, chiar Ralph Simon, CEO al Mobilium Global: „5G înseamnă a posta un selfie la meci cu golul, în fundal, înainte ca mingea să intre în poartă”. Lăsând gluma deoparte, tehnologia 5G nu este doar despre viteza de transmitere a datelor ci și despre puterea de acoperire, în prezent o problemă pentru providerii de servicii de „net”. Mai mult, în baza acestei tehnologii se vor putea transmite rapid date și între device-uri, direct, având multiple avantaje în multe domenii.
Remarcată s-a făcut masa inteligentă, adusă din zona industrială în cea corporate sau chiar personală, acum accesibilă tuturor. Ideea poate fi cu ușurință transferată în învățământ, realizându-se bănci interactive pentru elevi. Tot în standul INOVI am descoperit alternativa storurilor office sau chiar de acasă – sticla care își schimbă transparența la comandă.
„Suntem o companie românească, cu investiție românească și ne avem sediul în Sibiu. Am început activitatea în 2002, dar schimbările majore, care ne-au adus la nivelul de astăzi, au început în 2010 și au culminat anul trecut când, eforturile noastre au fost răsplătite cu 3 premii internaționale, din care unul este o medalie de aur la Geneva, pentru podiumul interactiv din sticlă și pentru masa tactilă. Din păcate însă, piața românească cere bun și gratis. Momentan, mare parte din produsele noastre se duc în străinătate, unde lumea este mai deschisă la tehnologie și la prețul pe care trebuie să îl plătească pentru aceasta. Sperăm ca în viitorul apropiat să existe mai multă cerere și la noi”, a declarat pentru revista CARIERE Alex Dragomir, CEO INOVI.
Multe dintre standurile IMWorld 2015 promiteau soluții de marketing în e-commerce (și nu numai). Printre acestea, două au ieșit din mulțime prin reinventarea anumitor concepte și clișee.
Yuboto, o companie grecească, oferă soluții de tip marketing prin SMS sau MMS+ inteligente. Au venit la IMWorld 2015 să „simtă” piața românească și, au încredere că produsul lor va aduce clienți (fideli) companiilor ce vor apela la această soluție de publicitate.
Pe cei de la turingads.com i-am cunocut în variantă „BETA”, căci se vor lansa la începutul lunii noiembrie pe piața românească și, ulterior, în Europa Centrală și de Est. Aceștia promit soluții de email branding atât pentru publisheri cât și pentru clienți.
„Vrem să îmbogățim experiențele oamenilor într-un mod neintruziv. Oamenii sunt mai sensibili la publicațiile pe care le citesc decât la ofertele primite direct pe email. Ceea ce vom face noi este o publicitate nativă, care sună în ton cu ziarul sau revista pe care o citești zi de zi. Reclama se transmite via newsletter, într-un spațiu special alocat, cu un mesaj adaptat tematicii publicației. Mai mult, încurajăm și ajutăm publisherii să își îmbunătățească performanțele newsletterelor, să își crească bazele de date și să le optimizeze”, ne-a explicat Sorin Manică, CEO turingads.com.
Tot printre standurile IMworld i-am cunoscut și pe cei de la Virtual Cards sau cei datorită cărora portofelul nostru nu va mai fi ticsit niciodată cu fel și fel de carduri. Aplicația realizează o „bază de date” a cardurilor tale de fidelitate și le centralizează în contul pe care ți-l faci în mai puțin de un minut. Nu costă nimic și, pe lângă curățenia și ordinea de care ai parte în portofel, Virtual Cards îți pune la dispoziție și oferte ale magazinelor partenere despre care poți afla doar instalându-ți aplicația.
Sorin Mitran, Project Manager Virtual Cards:„Ne-am dezvoltat, din 2012 încoace, datorită feedback-ului utilizatorilor. Prin urmare, prin prisma aplicației, le oferim ocazia magazinelor partenere de a interacționa cu utilizatorii noștri, care sunt în număr de aproximativ 300.000, căci atâtea descărcări am înregistrat până în prezent. Virtual Cards nu este doar despre înregistrarea cardurilor în telefonul mobil, ci este o punte de comunicare între comercianți și clienți / utilizatori”.
Câțiva tineri, ce păreau că abia au ieșit pe poarta liceului, s-au hotărât să le facă viața mai ușoară avocaților. I-au întrebat ce fac zi de zi și au dezvoltat avoapp, o soluție optimizată nevoilor lor. Deși sunt pe piață de doar o lună de zile, reacțiile profesioniștilor din domeniul juridic sunt bune și îmbucurătoare pentru tinerii developeri.
Printre standurile târgului se tot plimbau Segway-uri care ne-au atras atenția. „Vinovat” pentru „defilarea” lor în cadrul IMWorld 2015 este Dan Rotaru, Managing Partner al Ninebot: „Nu sunt segway-uri. Sunt „personal robots”, adică varianta mai sofisticată a segway-urilor clasice. De fapt, ca să vă spun un „secret”, Ninebot a cumpărat Segway anul acesta (râde).”
Un astfel de aparat costă ceva, dar investiția se amortizează relativ repede, prin costurile de utilizare. Dacă drumul la job îți scoate din portofel 200 lei (minim) pentru benzină, mersul cu un Ninebot 10 lei. Mașinăria are o autonomie de 20 de kilometri, tot atât, dar la oră, viteză maximă și se încarcă în 4 ore. În România, în decurs de un an, 40 de Nineboți au fost răspândiți în domenii precum Retail, Security sau Logistică. Pentru anul următor se estimează o dublare a vânzărilor. „Jucăria” le-ar fi utilă și managerilor, după cum spune Rotaru: „Pe lângă faptul că la bordul său un manager se impune ca și imagine, că poate ajunge mai repede, mai eficient și mai ieftin la întâlniri, sporindu-și astfel productivitatea, Ninebot este util și în corporațiile mari, unde ai mult de mers pe holurile lungi, cu multe birouri, unde sunt de verificat multe puncte cheie din business-ul lor.
Internet & Mobile World 2015 (IMWorld 2015), cel mai mare eveniment „business to business” din România dedicat soluțiilor digitale, mobile și de software, tocmai și-a desfășurat cea de-a patra ediție. Timp de două zile, pavilionul central al Romexpo a fost „MECCA” pasionaților de tehnologie.
La eveniment au fost prezente peste 130 de companii expozante atât autohtone, cât și regionale, care au adus în atenția publicului soluții de business de ultimă generație, accentul fiind pus pe inovație. De asemenea, IMWorld 2015 s-a bucurat și de prezența a peste 120 de speakeri locali și internaționali, pe scenele deja cunoscute din anii anteriori – „Main Stage”, „Business Software Stage”, „Digital & E-commerce Stage” – , plus o scenă nouă: „Developers Stage”.
Ar mai fi multe de spus despre IMWorld 2015, dar concluzia, una singură, este deja trasă: Cursa pentru inovație, tehnologie și gadgeturi tot mai avansate este aprigă, iar juriul, adică publicul – tot mai documentat și, prin urmare, mai pretențios.