Olimpiadele Comunicarii Marile companii romanesti primesc solutii integrate
Olimpiadele Comunicarii reprezinta un proiect adresat studentilor care isi doresc o cariera in comunicare (publicitate, relatii publice, marketing). Proiectul consta intr-o serie de concursuri practice in care studentii simuleaza activitatea unor firme profesioniste de comunicare. Pentru asta ei lucreaza pe temele propuse de unele dintre cele mai mari companii si institutii romanesti. Comunicarea de afaceri nu este singurul domeniu in care studentii isi pot demonstra abilitatile de dialog si de gandire strategica. Proiectul include de asemenea o proba de comunicare politica, una de discurs public si una de imagine de organizatie de tineret. Pentru ca valoarea studentilor sa creasca pe piata comunicarii, circa 30 de practicieni din industria comunicarii au pus la dispozitie studentilor toate instrumentele teoretice si practice de lucru in comunicare pentru ca tinerii specialisti sa devina profesionistii de pe piata de maine. Iar companii precum Orange Romania, Alexandrion Grup Romania, Holcim, Minolta, HVB Bank, Gregory’s, Western Union, le-au oferit acestora prima sansa de a lucra pentru imaginea lor in calitate de agenti de comunicare. Pe langa specialistii romani, Olimpiadele Comunicarii vin doi profesori din universitati americane, care au sprijinit initiativa Asociatiei de Comunicare Ethos de a-i pregati pe studenti pentru piata reala de comunicare. Deschiderea Olimpiadelor Comunicarii a gazduit, astfel, un invitat special in persoana prof. Dr. David Ritchey de la School of Communication din cadrul University of Akron, membru marcant al PRSA (Societatea Americana de Relatii Publice) si laureat a peste 50 de premii de excelenta in relatii publice. Festivitatea de premiere a Olimpiadelor Comunicarii de pe 29 mai, va fi deschisa de dl. Dennis Wilcox, profesor de relatii publice si director al School of Journalism & Mass Communications din cadrul San Jose State University, care va sustine un seminar pe tema “Tactici de relatii publice”. Implicarea tuturor acestor personalitati are un singur scop, acela de a oferi studentilor bazele afirmarii profesionale: cunostintele practice, experienta si contactul direct cu realitatea pietei. Asa cum au demonstrat-o cele doua editii anterioare ale Olimpiadelor Comunicarii, companiile care se implica in eveniment dand temele de lucru studentilor, sunt interesate si de recrutarea celor mai valorosi participanti la concursuri. Si iata ca proiectul a dat rezultate: trei dintre premiantii din 2001 si 2002 au fost angajati de companiile pentru care au lucrat in concurs si, mai mult, proiectele pe care le-au propus au fost implementate. Pentru a atinge gradul de pregatire pe care si-l doresc, pentru a ajunge intr-un post bun in comunicare, participantii trebuie doar sa culeaga si sa fructifice oportunitatile pe care Olimpiadele Comunicarii le ofera. “Participarea studentilor la acest eveniment valoreaza cat un semestru intreg de cursuri in State” declara David Ritchey. “Este o sansa pe care studentii nu trebuie sa o piarda”.