Orange negociază achiziţionarea activelor media şi de telecomunicaţii ale Bouygues
Printre rivalii Orange de pe piaţa franceză se numără Numericable-SFR, Bouygues Telecom şi Free. La finele lunii iunie, Bouygues Telecom a respins o ofertă de preluare lansată de grupul Altice, firma mamă a Numericable-SFR, apreciind că este în măsură să-şi continue singură dezvoltarea, potrivit Agerpres.
O asociere cu rivala internă ar fi una dintre posibilităţile luate în considerare de Orange, susţin sursele. În cadrul unei potenţiale tranzacţii, Bouygues va renunţa la divizia de construcţii şi va menţine o participaţie minoritară în afacerea combinată de media şi de telecomunicaţii, conform surselor.
Încă nu a fost lansată o ofertă oficială şi companiile analizează dacă vor putea depăşi obstacolele cu care s-ar confrunta potenţiala alianţă, venite din partea autorităţilor de reglementare şi antitrust.
Un purtător de cuvânt al Bouygues a afirmat că firma nu comentează 'zvonurile de pe piaţă', în timp ce un reprezentant al Orange a refuzat să comenteze 'zvonurile' care au apărut 'artificial' pe piaţă în ultimii doi ani.
Planurile Orange reflectă valul de consolidări care are loc în industria telecomunicaţiilor din Europa. Compania britanică BT Group Plc a anunţat anul acesta achiziţionarea operatorului de telefonie mobilă EE (deţinut în proporţie de 50% de Orange), pentru aproximativ 19 miliarde de dolari. În Franţa, miliardarul Patrick Drahi a cumpărat SFR pentru a crea compania Numericable-SFR.
Anul acesta, acţiunile Orange au urcat la Bursa de la Paris cu 9,5%, evaluând compania la 41 miliarde de euro. Titlurile Bouygues au înregistrat un avans de 15%, evaluând firma la 11,6 miliarde de euro.
În ultimele luni, Orange şi-a majorat participaţia în compania marocană Meditel şi a preluat grupul spaniol Jazztel, pentru 3,4 miliarde de euro.
Recent, grupul francez a prezentat noul său plan strategic, care prevede investiţii importante în reţele până în 2018, în dorinţa de a-şi relansa vânzările şi profitabilitatea după mai mulţi ani de declin.
Potrivit planului denumit 'Essentiels 2020', Orange va investi 15 miliarde de euro pentru modernizarea reţelelor sale fixe şi mobile cu obiectivul de a racorda 20 de milioane de gospodării din Franţa la reţeaua de fibră optică, până în 2022.
Pentru a putea atrage noi clienţi, Orange intenţionează să tripleze viteza de transfer a datelor atât pe reţeaua fixă, cât şi pe cea mobilă, până la finele lui 2018, comparativ cu 2014. În acest fel, Orange speră să conecteze peste 12 milioane de gospodării la reţeaua broadband până în 2018 şi 20 de milioane până în 2022.
Programul de investiţii dezvăluit de Orange urmează exemplul altor mari companii europene de telecomunicaţii, precum Deutsche Telekom şi Vodafone, care au lansat recent programe importante de investiţii pentru a face faţă exploziei traficului pe reţelele lor.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, cu 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro şi avea 155.000 de angajaţi la nivel mondial.
În România, Orange a raportat venituri totale de 232,8 milioane de euro în trimestrul doi din 2015.