Orange vazut din interior
Orange Romania este un exemplu in acest sens. Orice incercare de a defini cultura companiei noastre duce inevitabil la valorile brandului. Fiecare angajat a avut parte de o prezentare a marcii Orange, fie inainte de rebrandare, fie dupa aceea (la induction day); in cadrul acestor intalniri s-a accentuat faptul ca identitatea unei companii se dezvolta si e mai puternica intr-un mediu de lucru in care angajatii au un sentiment de mandrie si de apartenenta la un grup si unde pot avea o viziune si o cultura comune. De aceea, la Orange impartasim aceeasi atitudine fata de viata, in sensul ca suntem optimisti, iar optimismul nostru vine din convingerea ca fiecare individ are potentialul de a crea valoare, vedem fiecare zi ca o noua oportunitate, suntem gata sa ne asumam riscuri, avem incredere in cine suntem si luam in considerare atat necesitatile clientului, cat si pe cele ale celor de langa noi. La Orange spunem lucrurilor pe nume, nu avem nimic de ascuns si ne comportam responsabil.
Materializarea acestor idei se regaseste chiar in munca noastra: in designul simplu al birourilor – concepute ca spatii largi, luminoase, transparente, cu imbinari de culori calde si cu mobilier modern si simplu; in stilul nostru de comunicare direct si usor de inteles – fiecare dintre noi are acces rapid la informatie prin Orange Romania Intranet si Orange Group Intranet, prin revistele dedicate angajatilor, prin intermediul intalnirilor si al mesajelor managementului, prin organizarea regulata a teleconferintelor cu Directorul Executiv al Grupului Orange – Sol Trujillo, prin intermediul sondajelor de opinie si de climat organizational si prin alte lucruri, aparent banale (campionate de karting, de tenis, de bowling, echipa noastra de fotbal), dar care ne fac sa ne simtim bine impreuna si ne dau un sentiment de apartenenta la un grup puternic.
In prezent, grupul Orange dezvolta un proiect de identificare a “ceea ce inseamna sa fii Orange” (Orange Inside programme). Scopul proiectului este sa identifice care ar trebui sa fie cultura noastra, astfel incat sa atingem obiectivele de business, la nivel global si local. Proiectul porneste de la “lectiile invatate” in ultimii doi ani. Este de fapt o trecere in revista a experientelor de cultura locala, din tarile care erau deja Orange si cele care au fost re-brandate. Proiectul de cultura Orange se concentreaza de asemenea pe faptul ca reprezentam o afacere la nivel international, iar cultura noastra trebuie sa reflecte clar acest lucru.