Ospitalitate invatata la scoala
Cursuri, durata, preturi
THR CG ofera pentru anul scolar 2004-2005 o serie de cursuri de formare a managerilor in turism. Acestea se adreseaza celor care conduc efectiv unitatile turistice si se desfasoara in module de week-end, dupa cum urmeaza :
– managementul activitatilor din turism (agentie, hotel, restaurant si alte activitati), pentru personalul de conducere cu studii superioare. Cursul dureaza 6 luni si costa 285 de euro;
– managementul activitatii agentiei de turism, pentru care participantii vor achita o taxa de scolarizare de 240 de euro;
– managementul activitatilor hoteliere din restaurant si bar, care dureaza 6 luni si costa 265 de euro, cu obligatia de a avea minim studiile liceale si o calificare in domeniu.
Target
"Imediat dupa 1989, accesul la astfel de cursuri, de formare in turism, era permis doar oamenilor din retea ; acum vin si oameni din afara industriei turistice, tineri care vor sa-si schimbe meseria actuala sau care vor sa se recalifice. Nu toate sunt persoane care deja s-au realizat profesional. Unii vor un post mai bun, un salariu mai mare, si pentru asta au nevoie de o certificare, pe care THR CG o poate oferi", spune Constantin Luca, director de studii la THR CG.
Admitere si conditii de studiu
Directorul de studii precizeaza ca numarul de locuri este nelimitat, in baza unor probe de admitere. Inscrierea se face la fel ca la orice alte cursuri, completand niste formulare-tip si achitand o taxa de scolarizare, fie direct la secretariatul institutiei, fie prin intermediul agentului economic cu care THR CG colaboreaza. Nu exista locuri subventionate, iar frecventa la cursuri este obligatorie. Cursantii au la dispozitie laboratoare de informatica, biblioteci si mediateci de specialitate, laboratoare de limbi straine, un amfiteatru de 420 de locuri la Bucuresti, echipat cu instalatii de amplificare sunet, proiectie, traducere simultana si climatizare.
Mod de desfasurare
Cursurile se desfasoara la sediul central din Bucuresti, la filiala din Constanta sau, la cererea agentilor economici din turism, direct la societatile comerciale, pentru grupe de 20-28 persoane/curs sau program. Absolventii pot obtine brevetul de manager in turism sau pot ramane la treapta de director de hotel, de agentie sau de restaurant. Insa, pentru a ajunge la formare manageriala, trebuie sa ai neaparat specializare pe domeniul respectiv, adica sa parcurgi treptele intermediare de dezvoltare in cariera profesionala.
Cursurile de formare manageriala cuprind o treime instruire teoretica si doua treimi pregatire practica si studiu individual. Gratie colaborarii dintre THR CG si asociatiile profesionale de profil din tara si din strainatate, cursantii au posibilitatea de a participa la stagii de cunoastere si observare a experientei europene in unitati hoteliere din Franta, Irlanda, Italia si Elvetia. Instruirea practica a cursantilor este asigurata de THR CG, fie in unitatile din care ei provin, fie prin repartizarea lor in companii de prestigiu din industria hoteliera si turism: "Avem conventii cu unitatile turistice din Bucuresti si din tara, de la hoteluri de cinci stele, pana la cea mai mica pensiune turistica. Cursantii pot sa-si exprime preferinta pentru o unitate sau alta, iar noi o putem indeplini, in masura in care unitatea respectiva solicita cursanti pentru practica", sustine Constantin Luca. Astfel, cei mai buni si pot ajunge, cu putin noroc, sa se angajeze in unitatea in care si-au desfasurat practica sau pot fi selectionati de catre agentii economici care solicita companiei THR CG forta de munca pentru angajare. Institutia vine de asemenea in ajutorul cursantilor domiciliati in alte localitati, oferindu-le cazare in hotelul "Turist" din Bucuresti, la tarife preferentiale. Evaluarea, atat cea finala, cat si cea de pe parcursul desfasurarii cursului, ia forme variate, de la proiecte si lucrari practice, la teste orale sau scrise. La finalizarea cursului, participantul primeste un certificat de absolvire, recunoscut la nivel national in domeniul turismului.
In viitor, THR CG isi propune sa ofere doritorilor si cursuri de formare manageriala prin corespondenta sau fara frecventa.