Payroll Officer
El utilizeaza o multime de informatii furnizate de departamentul HR: avansari si cresteri salariale, programul concediilor de odihna, medicale, de maternitate, bonusuri financiare sau non-financiare etc. Aceasta depinde de organigrama fiecarei organizatii. Postul se numeste de fapt responsabil salarizare si poate fi indeplinit fie de un contabil, fie de un inspector de personal, de preferinta de o persoana care are ambele calificari. Acest serviciu se externalizeaza destul de frecvent catre companii de specialitate. O alta varianta frecvent utilizata este achizitionarea unui soft specializat, care nu are nevoie decat de introducerea corecta a datelor pentru a calcula tot ceea ce este necesar. In cazul in care compania are un numar foarte mare de angajati, este posibil sa existe un departament specializat, condus de un Payroll Manager.
Activitatea pe care o realizeaza este considerata de rutina si nu este atat de mult apreciata pe scala preferintelor de cariera, dar de corectitudinea si promptitudinea rezultatelor acestei activitati depinde in mare masura satisfactia muncii celorlalti angajati.
Obiectivul:
Se ocupa de gestionarea sistemului de plata a salariilor, conform legilor in vigoare si strategiei companiei.
Responsabilitati:
- Administreaza documentele legate de salarizarea personalului;
- Pregateste si prezinta superiorilor rapoarte periodice (saptamanale, lunare, anuale) cu privire la salarii si alte beneficii acordate angajatilor;
- Se ocupa de distribuirea salariilor catre angajati, conform modalitatilor de plata agreate de management;
- Pastreaza legatura cu administratia locala in problemele legate de salarii si taxele aferente (dupa caz);
- Dezvolta proceduri si gaseste solutii de imbunatatire a activitatii proprii;
- Ofera diferitelor departamente rapoarte ad-hoc referitoare la salarii si beneficii;
- Verifica acuratetea datelor prin calcularea diferitilor indicatori specifici;
- Ofera training departamentelor cu privire la calcularea unor indicatori interni de control al cheltuielilor salariale;
- Se informeaza permanent referitor la noile reglementari in domeniu si efectueaza modificari conform acestora.
Experienta necesara:
- studii de specialitate in domeniul economic – contabil;
- experienta practica relevanta in domeniu;
- cunostinte IT de baza, cunoasterea unor programe de salarizare este un avantaj;
- cunostinte de matematica financiara;
- cunoasterea cat mai aprofundata a legislatiei in domeniu si capacitatea de a interpreta aceste date;
- diploma de inspector personal – avantaj.
Profil:
- abilitati de organizare;
- capacitate de a lucra rapid, conform unor termene limita;
- rezistenta la rutina;
- spirit de observatie si atentie la detaliu;
- abilitati de exprimare scrisa (pentru rapoarte, proceduri, corespondenta);
- orientare catre nou, catre eficientizarea activitatii.
Pachet salarial:
Salariul pentru postul de "payroll officer" depinde in principal de eficienta si experienta angajatului si de numarul de alte responsabilitati ce i se pot include in fisa de post. Salariul poate varia de la 150 Euro pentru o persoana fara experienta si pana la 600 Euro pentru organizatii mari, unde volumul de munca este foarte mare, este necesara cunoasterea unor programe software de salarizare si eventual persoana raspunde si de alte aspecte administrative, financiare sau de personal.