Pentru Cariere in PR
In data de 11 noiembrie 2004, la Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti s-a desfasurat "Ziua Cariere", organizat in cadrul "Saptamanii PR-ului romanesc". Evenimentul a fost organizat de revista "Cariere" in colaborare cu Forum International Communications si a fost dedicata studentilor si tinerilor profesionisti in relatii publice, preocupati de domeniul comunicarii, in general si al relatiilor publice, in special. Acestia au beneficiat de oportunitatea de a se intalni intr-un cadru informal cu oameni care activeaza si au o bogata experienta in domeniul relatiilor publice.
Evenimentul a fost moderat de reprezentantul revistei "Cariere", Oana Balescu, coordonator marketing&PR. Prezentam in continuare principalele puncte de interes ale evenimentului:
Thomas Achelis – presedintele CERP (Confederatia Europeana de Relatii Publice) – a sustinut o prezentare despre standardele minime de calitate ale celor care lucreaza in domeniul relatiilor publice. Acestea sunt divizate in patru sectiuni: procese, practici, performanta, calitati personale. Accentul s-a pus pe calitatile personale necesare unui tanar practician din domeniul relatiilor publice si anume: educatia (studiile de specialitate), experienta (asumarea responsabilitatii pentru actiunile de PR intreprinse, de consiliere), etica (cunoasterea codurilor de etica si comportament specifice industriei de PR), networking-ul (buna cunoastere a mediului de afaceri in care activeaza, a persoanelor de decizie din acel domeniu si mentinerea relatiilor formale si informale cu grupurile relevante), cunoasterea de limbi straine si cunostintele de cultura generala. Calin Pop – Corporate Communication Manager ING, a vorbit despre lansarea programului de servicii bancare pentru persoane fizice desfasurat de ING in luna iulie 2004, accentul cazand pe campania de PR, care a fost prima initiativa de comunicare referitoare la acest program. Campania a avut ca obiective principale: crearea unei atitudini pozitive a segmentelor tinta de public, o acoperire satisfacatoare in presa si stabilirea unui capital de bunavointa in randul elementelor de decizie. Au fost prezentate strategiile si tacticile folosite in aceasta campanie, dar si rezultatele obtinute, care au culminat cu publicarea unei analize despre initiativele de PR din domeniul bancar, intr-un cotidian de larga circulatie.
Dragos Dehelean – presedintele Asociatiei de Comunicare Ethos, a vorbit despre trei abilitati indispensabile pentru a reusi in relatii publice. In viziunea autorului acestea sunt : implicarea stakeholderilor in proiect, apelul la interesul general si capacitatea de a comunica personalizat. O detaliere a acestor trei abilitati prin prezentarea studiilor de caz ale evenimentelor organizate de Dragos si echipa sa au dezvaluit participantilor un alt mod practic de a face relatii publice.
Dumitru Bortun, profesor la SNSPA si vicepresedinte al ARRP (Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice), a prezentat o situatie a celor care lucreaza in domeniul relatiilor publice in Romania si cateva sfaturi utile pentru a contracara eventualele situatii de criza care pot aparea pe parcursul exercitarii profesiei.
Intalnirea a reprezentat o ocazie pentru tineri sa puna intrebarile care ii framanta si la care nu au reusit sa obtina un raspuns pana acum din experienta proprie, a muncii de zi cu zi sau pe parcursul studiilor. Domeniul relatiilor publice fiind nou in Romania, reunirea tinerilor si profesionistilor din PR a reprezentat un prim pas hotarat in crearea unui cadru de lucru in care impartasirea de experiente sa fie posibila. Si, mai mult, in care oricine sa aiba acces la cele mai noi informatii din sfera relatiilor publice.
Implicarea revistei "Cariere" in acest eveniment este justificata prin misiunea sa declarata de a sprijini dezvoltarea carierei, indiferent de nivelul sau domeniul sau de manifestare. Am organizat aceasta intalnire pentru ca dorim sa nu pierdem ocazia de a-i cunoaste si promova pe cei mai buni oameni de cariera, cei mai buni profesionisti din domeniul relatiilor publice. Sustinerea acestui eveniment reprezinta modul nostru de a spune ca relatiile publice sunt un domeniu ce merita a fi recompensat.