Peste 2.800 de elevi au participat la proiectul „Educaţia îţi dă valoare”
Proiectul se derulează în cadrul programului de responsabilitate socială al BRD – „Schimbă un destin. Dă valoare unei vieţi”- şi contribuie la prevenirea abandonului şcolar la nivel naţional şi la dezvoltarea competenţelor profesionale ale elevilor prin intermediul modulului educaţional „Economia şi succesul”.
Elevii şi cadrele didactice au beneficiat de acces gratuit la pachetul de manuale, materiale auxiliare şi suport pentru implementarea programului (training, pre-/post-teste, certificate) aferente acestui modul.
Nevoia unei iniţiative de prevenire a abandonului şcolar, adaptată pentru nevoile elevilor, s-a conturat în contextul raportului Comisiei Europene (Eurostat), care plasează România în rândul ţărilor cu cele mai mari rate ale abandonului şcolar din ultimii trei ani (18,4% – 2010, respectiv 17,4 % în 2012).
În lunile martie-iunie 2013, peste 128 de consultanţi BRD au contribuit şi susţinut iniţiativa de educare activă a elevilor din 93 de instituţii de învăţământ. Întâlnirea elevilor cu voluntari din banca a creat pentru elevi un spaţiu de învăţare diferit faţă de orele clasice. Participanţii din 43 de localităţi au avut ocazia de a înţelege şi calcula economic în ce fel contează, pentru viitorul şi bunăstarea lor, fiecare an suplimentar de şcoala la care decid să nu renunţe, o activitate care a urmărit în mod deosebit să prevină situaţiile de abandon şcolar identificate în etape de înscriere a claselor în program.
Organizatorii au realizat de asemenea un studiu în rândul tinerilor participanţi, la care au participat 4.721 de elevi (13 – 16 ani) din 158 de localităţi. O concluzie surprinzătoare este numărul mare de tineri care consider că şcoala îi ajută să înţeleagă în ce mod educaţia este utilă în carieră, deşi lipsa de concordanţă între educaţia formală şi piaţa muncii este o temă de actualitate în opinia publică. În acelaşi timp însă, tinerii au păreri împărţite faţă de ce înseamnă o educaţie de calitate şi care sunt factorii care contribuie la obţinerea unui loc de muncă, o tendinţă pe care activităţile derulate la clasa în cadrul programului o remediază semnificativ, după cum arată răspunsurile a 2.773 de elevi care au parcurs chestionarul suplimentar, de evaluare a programului.