Petrom lansează Fabricat în Țara lui Andrei –competiție de afaceri sociale cu finanțări în valoare de până la 350.000 euro
Pentru a se înscrie, participanții trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale și poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar inițiatorii lor vor beneficia de pregătire și consultanță pentru a-și transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finaliști vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor.
Până la sfârșitul acestui an, dintre cei 20 de finaliști, 10 vor primi finanțări pentru demararea afacerilor sociale. De asemenea, câștigătorii vor beneficia de consultanţă din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei, timp de aproximativ un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Astfel, afacerile fabricate în Țara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează și vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunitățile din întreaga țară.
„Fabricat în Țara lui Andrei are două obiective majore: să creeze locuri de muncă și să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităților românești. Am gândit acest proiect sub forma unei competiții complexe care, în primul rând, educă participanții în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanțare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile sociale pot deveni în timp o soluție pentru problemele societății românești.” – a declarat Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom.
Competiția este organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de întreprinderi sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanţa pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.
„În ultimii doi ani, întreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat să se dezvolte în 10 ţări din Europa Centrală și de Est și America Latină au înregistrat, în ciuda crizei economice, o creştere de 68% a numărului de locuri de muncă oferite persoanelor aflate în dificultate. Iar aceasta este o dovadă vie a faptului că întreprinderile sociale au capacitatea de a rezolva, în mod sustenabil, probleme sociale dintre cele mai grave – spre exemplu prin crearea de locuri de muncă în comunităţile în care este mai mare nevoie de ele,” explică Roxana Damaschin-Ţecu, Enterprise Development Director pentru NESsT Europa Centrală şi de Est.
Pentru mai multe informaţii despre competiție, vă rugăm să accesați www.taraluiandrei.ro.