Piața de media, din nou în creștere
Conform Media Fact Book 2015, piața locală de media a avut anul trecut o evoluție pozitivă, fiind înregistrată o creștere de 2,6% față de 2013, până la valoarea totală de 313 milioane euro net. Este de așteptat ca în 2015 cheltuielile de publicitate să ajungă la o valoare de 322 milioane euro net, reprezentând o nouă creștere de aproximativ 3%.
În 2014, singurele medii care au înregistrat creșteri ale volumelor derulate au fost televiziunea și internetul, acestea înregistrând valori de 198 milioane euro, respectiv 51 milioane euro. Piața radio (18 milioane euro) și cea OOH (28 milioane euro) s-au menținut la valori constante, în timp ce valoarea presei scrise din România continuă să scadă, în 2014 aceasta pierzând 10% din volum și ajungând la cea mai mică valoare din piața de media, de doar 17 milioane euro.
Pentru 2015, estimarea Media Fact Book privind valoarea volumelor de media din TV este de 205 milioane de euro, în creștere cu 3,5% față de 2014. De asemenea, internetul își continuă creșterea susținută (+10%), în vreme ce radio-ul și OOH-ul sunt medii stabile, fără evoluții notabile. La capitolul scăderi, presa va pierde din volume 10%.
Pentru mai multe informații vă rugăm accesați blogul Initiative.