Piata de retail din Romania va creste in acest an cu 4,3 la suta
Comertul retail din Romania s-a clasat pe locul 3 in luna iulie in UE, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe primul loc fiind Luxemburg, urmat de Estonia, arata datele publicate de Eurostat, Comisia de Statistica a Comisiei Europene. La nivelul Uniunii Europene, comertul cu amanuntul a crescut cu 1 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar a scazut cu 0,4 la suta raportat la luna iunie a acestui an. In zona Euro, piata de retail a avansat cu 0,8 procente in baza anuala si au coborat cu 0,4 procente fata de luna iunie.
Datele Eurostat arata ca, in luna august, cele mai puternice cresteri ale comertului retail fata de aceeasi perioada a anului trecut au fost inregistrate in Luxemburg (14,1 la suta), Bulgaria (9,2 la suta) si Romania (6,3 la suta). La polul opus, au fost consemnate scaderi de 2,5 procente in Malta, 1,1 la suta in Polonia si de 1 la suta in Belgia si Austria, informeaza Mediafax.
In cadrul evenimentului „Romanian Retail Convention” se vor reuni speakeri si experti incontestabili ai domeniului, precum: Gabriel Pavel – Sales & Marketing Director, Romanian Business Consult, Cristian China-Birta – Owner, Kooperativa.ro, Miruna Enache – Tax Partner, EY Romania, Mihai Pop – Manager, Transaction Advisory Services, EY Romania si altii.
Printre subiectele abordate se numara si rata de neocupare a centrelor comerciale. Aceasta se afla pe un trend descendent, atat in Bucuresti cat si in orasele regionale, fiind influentata de lipsa de noi dezvoltari si de nevoia retailerilor de a se extinde, potrivit unui studiu al DTZ Echinox.
Piata de comert electronic de tip business-to-consumer (B2C), sau “piata de e-commerce”, cunoaste o extindere rapida. Cresterea globala a pietei de e-commerce este prevazuta sa inregistreze o rata anuala de 17 procente pana in 2018, depasind cu mult rata de crestere de 6 la suta asteptata pentru piata de comert bazata pe magazine fizice.
Progresul tehnologiei digitale mobile a dus la sincronizarea pietelor de consum din intreaga lume. O astfel de sincronizare inseamna extinderea competitiei intre corporatii dincolo de granitele tarilor si ale industriilor, fapt care va genera uriase oportunitati de afaceri pentru unele companii dar si mari provocari pentru altele.