Pokémon Go, între utilizatori, venituri și afacere
Pokémon Go a avut venituri de 1,25 miliarde de dolari, generate de cumpărarea aplicaţiilor, la nivel mondial, potrivit companiei de analiză App Annie.
Deşi numărul utilizatorilor a scăzut faţă de momentul lansării aplicaţiei, în urmă cu un an, jocul a avut aproape 60 de milioane de utilizatori lunari, în iunie, potrivit Apptopia. Unele creşteri ale numărului utilizatorilor au fost corelate cu promoţii temporare în care au fost lansate mai multe tipuri de Pokémon în lume.
Mai mulţi directori de companii – printre care directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg şi directorul Apple, Tim Cook – au apreciat Pokémon Go ca fiind prima aplicaţie care foloseşte realitatea augmentată, tehnologia care proiectează obiecte virtuale în lumea reală.
Pokémon Go a avut lansarea oficială în România pe 19 iulie 2016 şi în primele trei săptămâni numărul românilor interesaţi de joc a depăşit un milion, ajungând la 1.008.614 persoane, potrivit unei analize a Quantum Data Science..
Jocul este dezvoltat de Niantic, fosta divizie Google devenită companie independentă, şi Nintendo, titularul francizei Pokemon pe piaţa jocurilor video.