Prima campanie de succes din 2016
Astăzi, termenul țăran a ajuns să aibă preponderent conotații peiorative, sinonim cu bădăran, necioplit sau mitocan. A ajuns un cuvânt care denotă rușine pentru cei asociați cu acest termen și aduce, după sine, o schimbare perceptuală importantă. Campania #suntuntaran este demersul de a restabili asocierile primare ale termenului (simplitate, cinste, modestie, ca să numim doar câteva) şi, implicit, demersul de a ne reaminti că toţi suntem ţărani la a doua sau a treia generaţie.
Revista Biz, un susținător puternic al valorilor autentice românești, a hotărât că trebuie să spună lucrurilor pe nume.
„Nu am pornit campania pentru că idealizăm țăranii sau pentru că ne dorim să devenim mai țărani decât cei de la sate, ci pentru a ne reaminti că acest cuvânt este folosit greșit. Și, mai ales, pentru că vrem să îl folosim corect! La a doua sau a treia generație, cu toții suntem țărani.
Imediat după lansare s-a văzut teama multora de a se asocia cu acest termen. Reacţiile pozitive au fost însă covârșitoare, iar campania a fost numită <<o adevărată revoluție>>. Le mulțumim oamenilor curajoși care ne-au fost alături, tuturor persoanelor publice care s-au asociat deschis şi au recunoscut că sunt țărani. Le mulţumim și tuturor celor care sunt deschiși la mesajul nostru și care l-au adoptat deja sau o vor face pe parcursul campaniei.”, a declarat Marta Ușurelu, redactor șef la Revista Biz.
„Se vorbește foarte des despre schimbare, însă știm cu toții că nu este important doar să emitem păreri, ci să adoptăm poziții clare și să spunem lucrurilor pe nume. Este un semnal important atunci când una dintre publicațiile cu cea mai puternică și relevantă voce din presa românească alege să abordeze un subiect atât de puternic. Ne-am bucurat că am fost pe aceeași lungime de undă cu cei de la Biz și am conturat și pus în practică o campanie pe care ne-o dorim memorabilă, într-un sens foarte practic: să ne aducem aminte adevăratul sens al cuvântului „țăran” și să nu-l mai asociem cu tot ce se întâmplă rău în jurul nostru. Suntem pe drumul cel bun, iar dovada o reprezintă cei peste 18.000 de români care au adoptat mesajul pe suntuntaran.ro și pe profilul lor din rețelele sociale, dar și miile de comentarii pozitive.”, a declarat Costin Milu, Creative Director DDB România.
Reacțiile au fost vizibile, imediat după lansarea campaniei. Promotorii campaniei au postat puternic pe rețelele sociale, iar mesajul s-a propagat rapid în mediul online, dar și în rândul publicului larg. Gestul de a recunoaște #suntuntaran este mai mult decât un simbol, este o acțiune și un angajament de a remedia natura acestui termen.