Profesie și statut ‒ o relație pe termen lung
De ce avem nevoie de un statut? Relația dintre statut și branding personal este interdependentă? Care sunt factorii care favorizează dobândirea unui statut înalt? Cu cât înțelegem mai bine acest impuls important care este nevoia de statut, cu atât ne putem orienta mai bine deciziile și acțiunile și ne putem crește randamentul.
Subiectul este întors pe toate părțile în cover story şi aflăm de la specialiști că există profesii care nu mai sunt la mare căutare în societatea de consum și care își pierd din statut, în timp ce alte cariere încep să capete un statut garantat.
De altfel, în ultima perioadă auzim tot mai des aceste cuvinte: brand personal. Deși expresia este de import și pare nouă, conceptul este vechi. „Chiar și în perioada comunistă, când în România toți oamenii, angajații, erau teoretic egali, alegeam să mergem la un anumit medic, căutam o anumită învățătoare pentru copii și așa mai departe. Distincția aceasta arăta tocmai faptul că oamenii respectivi își creaseră un anumit brand personal care îi desprindea din mulțimea de profesioniști”, spune articolul din secțiunea Employment.
De la Iulian Comănescu, în secțiunea Trend, veți afla că un brand personal corect în social media vă va poziționa într-un cerc în care oamenii știu ce faceți și cât de bine faceți. Carismaticul Nicolas Don vă va purta în platourile de televiziune și va dezvălui câteva din secretele imaginii pe sticlă. În articolul din secțiunea Strategie el arată de ce, pentru brandul personal, camera de luat vederi poate fi un pariu riscant.
Ediția de noiembrie 2015 a revistei Cariere analizează relația dintre profesie, statut și branding personal și răspunde la toate aceste provocări ale societății moderne.