Rapsodiile Române de Enescu, într-o versiune originală, concepută de Teodora Enache
Rapsodiile Române – cele două lucrări care i-au adus lui George Enescu celebritatea, în ipostaza sa de compozitor – se bucură acum de o reinterpretare, într-o cheie complet inedită, de jazz, noul aranjament muzical fiind semnat de către Teodora Enache și Călin Grigoriu. Pentru prima oară în lume, Rapsodiile vor fi cântate VOCAL. Concertul va avea loc, în reprezentație unică, luni, 9 septembrie, de la ora 19.30, la Teatrul Național București – Sala Mare și o să fie prezentat de Andi Moisescu.
TEODORA ENACHE – muzician cu o carieră internațională de peste 25 de ani și cu un palmares remarcabil – revine în fața publicului cu un nou proiect inedit: From Classical to Jazz, eveniment asociat ediției 2019 a Festivalului Internațional ”George Enescu”. Alături de Teodora Enache – voce, pe scena Teatrului Național București vor urca Călin Grigoriu – chitară, Joca Perpignan (Israel) – percuție braziliană și, ca invitat special, Răzvan Suma – violoncel.
În 1950, Enescu însuși a dirijat Rapsodia I la pupitrul Filarmonicii din New York. Compuse în 1901, la Paris – când compozitorul avea doar 19 ani – și interpretate prima oară în 1903, la Ateneul Român, sub bagheta lui Enescu însuși, cele două Rapsodii au făcut parte din repertoriul tuturor marilor orchestre ale lumii.
Pregătit special pentru ediția 2019 a Festivalului Internațional ”George Enescu”, concertul From Classical to Jazz își propune să dăruiască publicului o viziune artistică inovatoare asupra creației enesciene. Alături de Rapsodia I și a II-a de George Enescu, proiectul inițiat de Teodora Enache mai include câteva lucrări clasice reinterpretate într-o versiune deosebită: Dansurile Românești – Bartók, Sonata Lunii – Beethoven, Aria – Bach sau Canon – Pachelbel.
TEODORA ENACHE – voce și aranjamente muzicale
Cu o carieră ce înseamnă peste 25 de ani de activitate, Teodora Enache este un muzician complex, cu un palmares remarcabil. Drumul ei artistic a demarat în jazz, depășind însă frontierele genului, către explorarea altor stiluri muzicale.
Un important capitol al carierei sale a fost colaborarea cu Johnny Răducanu – seniorul jazz-ului românesc și mentorul ei. O altă influență importantă în calea sa este reprezentată de muzica Mariei Tănase, Teodora fiind prima solistă vocală din România care a introdus doina într-un concert de jazz. În aceeași direcție de inovație, Teodora Enache este unul dintre pionierii curentului etno-jazz în România.
RĂZVAN SUMA – violoncel
Solist al Orchestrelor și Corurilor Radio România, Răzvan Suma este cunoscut publicului din întreaga țară grație turneelor sale naționale, prezentate începând cu anul 2012: Vă place BACH?, Vă place BRAHMS?, Vă place TANGO?, Vă place CELLO? ș.a. La acestea se adauga turneele Seară Spaniolă și Seară Britanică și turneele grupului ArgEnTango: Piazzolla – O poveste autentică și Tango LA CETATE. Pe lângă prezenţa sa constantă în zona muzicii clasice, Răzvan Suma a participat şi la proiecte mai puţin convenţionale, adresate unui public tânăr, deschis la inovaţie, cum ar fi colaborarea cu trupa Viţa de Vie, în 2013, când una dintre piesele albumului Acustic a fost înregistrată alături de Răzvan Suma.
CĂLIN GRIGORIU – chitară și aranjamente muzicale
Chitarist, aranjor și compozitor, Călin Grigoriu a fost implicat în mai multe proiecte de succes în lumea teatrului. În 2001, a avut șansa de a face parte din proiectul Cătălinei Buzoianu, ”Odiseea 2001”, moment urmat de o carieră plină de colaborări interesante cu Horațiu Mălăele în “Leonce și Lena”, cu Gelu Colceag în “Un vis în noaptea miezului de vară”, “Îmblânzirea Scorpiei”, “Spaima Zmeilor” ș.a.
În septembrie 2017 a fost invitat de Teodora Enache în proiectul “Profetul” (realizat după scrierile lui Kahlil Gibran).
JOCA PERPIGNAN – percuție braziliană
Artist cu peste 25 de ani de experiență muzicală (percuționist, solist vocal și compozitor), Joca Perpignan, născut în Brazilia și stabilit în Israel, și-a lansat în 2006, în Brazilia, primul album solo intitulat ENTREVENTOS. În 2014, albumul său MANSO BALANÇO a fost cotat de o publicație din Israel între cele mai bune 10 albume și ”De Partir Chegar” a fost ales cel mai bun cântec al anului 2014 de către criticul israelian Ben Shalev, deși este o melodie în portugheză.