Ryanair și secretul biletelor ieftine: Dacă cineva are un tarif mai mic decât al nostru, mergem şi mai jos
În programul de vară 2016 Ryanair mizează pe opt rute cu 23.500 de scaune disponibile pe cele 62 de zboruri săptămânale şi un număr total de pasageri de 1,1 milioane.
"Ne uităm în mod activ la oportunităţi şi nu ne uităm la numărul de competitori pe o rută, ci la nivelul de tarif perceput pe rutele respective. Dacă sunt tarife mari pe aceea rută şi Ryanair are cel mai mic cost din industrie, atunci ne interesează. De exemplu, Lisabona este interesantă, dar nu trebuie să ne uităm la care e cea mai bună ruta pentru Bucureşti, ci la utilizarea efectivă a avioanelor noastre. E vorba de un zbor mai lung de patru ore", a declarat David O'Brien, directorul comercial din cadrul Ryanair, prezent la Bucureşti.
Discuţii se poartă şi cu reprezentanţii aeroporturilor din ţară. Potenţiale noi rute vor fi de pe aeroporturile din Cluj-Napoca, Timişoara, dar şi de la Tîrgu-Mureş şi Constanţa, oraşe de unde Ryanair a mai operat zboruri, dar la care a renunţat în urmă cu aproape doi ani.
Ryanair a semnat un contract de hedging pentru combustibil până în martie 2017, la preţuri mult mai mici decât anterior scăderii preţului petrolului, ceea ce îi pune pe irlandezi într-o poziţie bună. Presa din Irlanda relata la începutul acestui an că Ryanair semnează de regulă contracte de hedging pentru 90% din necesarul de combustibil. Despre efectele scăderii preţului la petrol, O'Brien spune că acest lucru nu s-a reflectat încă în cifrele companiei.
"Tarom este norocoasă anul acesta. Au avut anul trecut o pierdere de 20 şi ceva de milioane de euro (nr. – 25 milioane euro), iar preţul petrolului îi va face să arate ca şi cum ar fi făcut ceva deştept. Nu au putut face hedging pentru că nu au bani. Ai nevoie de un bilanţ puternic pentru a face hedging. Multe alte companii care nu au putut face hedging se vor simţi într-o poziţie mai bună pentru a reduce preţurile la bilete. Dar asta e bine. Dacă cineva are un tarif şi ştim că e mai mic decât al nostru, vom merge mai jos şi vom scădea preţul, fără nicio discuţie", a încheiat O'Brien.