Sezonul România-Franța în paradigma transformărilor digitale
Sezonul România-Franța se desfășoară în România până pe 14 iulie și are ca misiune reînnoirea imaginii și percepției pe care cele două țări le au una față de cealaltă, cât și întărirea legăturilor economice, științifice și culturale care le leagă în mod istoric. Secvența din România a Sezonului dezvăluie dinamismul și imaginația creatorilor și companiilor, ca o oglindă a societăților noastre, depășind clișeele asociate Franței.
Doamna Michèle Ramis, Ambasadorul Franței în România, împreună cu comisarul general al Sezonului România-Franța 2019 în România – Andrei Țărnea – au prezentat astăzi la sediul Ambasadei Franței în România cele mai importante repere ale acestui demers, confirmând faptul că toate inițiativele se înscriu în paradigma transformărilor digitale.
Ideea principală a acestor proiecte este accesibilizarea culturii cu ajutorul tehnologiei în scopul de a ajunge la cât mai mulți oameni care se pot bucura de artă altfel decât prin mijloacele clasice. Tinerii sunt primii vizați, în virtutea faptului că ei sunt cei mai conectați la noile tehnologii.
SELF PATTERNS – este o aplicație de realitate augmentată, dezvoltată în parteneriat româno-francez, la intersecția coregrafiei cu dansul și noile tehnologii, inclusă în cadrul Sezonului România-Franța 2019. În SELF PATTERNS, dansatorii prind contur pe ecranul digital al utilizatorului, definind astfel un nou spațiu augmentat.
MICRO-FOLIE – este un proiect cultural conceput de Ministerul Culturii din Franța și coordonat de La Villette, care a fost adus pentru prima dată în România în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2018. Conceput ca un spațiu complex de familiarizare cu cele mai importante capodopere găzduite de instituțiile de cultură din Franța, dar și ca un spațiu de învățare prin joc, Micro-Folie (care a fost, până în prezent, implementat în aproape 200 de orașe din întreaga lume) propune publicului de toate vârstele trei structuri complementare, fiecare cu propriul său specific: Muzeul digital, Realitatea virtuală și Fab Lab.
LA VILLA NUMÉRIS – Franța are o dinamică fără precedent în materie de investiții în inovație, prea puțin cunoscută de tânăra generație română. România a devenit o destinație „tech” remarcabilă, un loc din ce în ce mai căutat al invențiilor digitale, o sursă de talente bine cunoscută de cei mai importanți actori francezi ai acestui sector. În acest context, La Villa Numéris în România a fost gândită pentru a pune bazele unei legături durabile între experții francezi și români, din dorința sinceră de a contribui în mod concret la dezvoltarea unei viziuni europene a domeniului digital.
EUROPEAN LAB la Cluj-Napoca – este cel de-al 22-lea forum organizat de Arty Farty. La trei săptămâni după alegerile europene, forumul va da cuvântul actorilor culturali, activiștilor, artiștilor, jurnaliștilor și tuturor celor care își propun să își imagineze și să contribuie la viitorul proiectului european. Găzduit de Tranzit House, European Lab se va desfășura într-un studio radio cu transmisie live și va propune workshop-uri, master-class-uri și dezbateri pentru a regândi Europa. Deschis tuturor și gratuit, forumul invită comunitățile creative locale și europene, dar și marele public să discute, să dezbată și să se informeze pentru a iniția o remobilizare europeană care va veni din Est!
FORUMUL ECONOMIC ROMÂNIA-FRANȚA – Camera de Comerț și Industrie a Franței în România (CCIFER) invită oamenii de afaceri, presa și publicul larg să descopere resursele valoroase generate de cooperarea economică franco-română. Ca într-o vânătoare de comori, aceste resurse vor fi identificate în proiectele de afaceri locale care implică atât capital francez cât și românesc și vor fi puse în discuție, libere de clișee, într-un Forum economic original, creativ și inspirațional, organizat de CCIFER pe 19 iunie 2019, la București. Evenimentul va atinge domenii economice-cheie pentru mediul de afaceri și pentru societatea românească, cu accent pe tehnologiile noi, digitalizare, educație, precum și pe crearea de oportunități de afaceri.