Special pentru industria de publicitate online – prima certificare internaţională, acum şi în România
Acreditarea DMSC evaluează competențe din patru zone complementare industriei: cunoștințele despre instrumentele și tehnicile cu care lucrează publicitatea online, vânzarea de spațiu media online, managementul campaniilor digitale, evaluarea și analiza rezultatelor campaniilor de online advertising. Astfel, profesioniștii în publicitatea online pot demonstra cunoașterea celor mai importante concepte, standarde și bune practici în mediul digital.
Criteriile de eligibilitate pentru susținerea examinării vizează patru scenarii de admitere posibile şi sunt următoarele: trebuie să ai doi ani de experiență profesională în digital media sales, un an de experiență profesională în digital media sales, doi ani de experiență în digital media pe o altă poziție decât cea de sales și 15 ore de formare în digital media, doi ani de experiență profesională în industria de media sales, cinci ani de experiență în sales (în altă zonă decât media) și 30 de ore de formare în digital media, absolvirea unui program de studii în Marketing Digital de la o instituție acreditată și un an de experiență profesională în sales sau în media.
Obținerea certificării presupune un test-grilă de tip multiple-choice, cu 100 de întrebări. Testarea durează două ore, iar înscrierile pentru obținerea acreditării au loc de patru ori pe an. Prima sesiune de înscrieri pentru susținerea testării are loc în perioada 1 – 30 octombrie. Centrele de testare din România se află la: București (9 centre), Otopeni, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța. Momentan, examenul este disponibil doar în limba engleză.
Taxa pentru susținerea testării este de 400 euro pentru membrii IAB România, respectiv de 500 euro pentru non-membri. Certificarea este valabilă timp de doi ani.
Mai multe detalii despre ce presupune examinarea, despre procedurile de testare, materialele de studiu și obținerea certificării se găsesc pe site-ul IAB România.