Studiu: Peste un sfert din internautii romani sunt manageri
Profilul utilizatorului roman de internet s-a modificat fata de anul trecut, zona online din Romania fiind dominata de femei cu varste intre 20 si 24 ani, din Capitala, arata studiul, citat de Mediafax. In total, femeile reprezinta 53% din utilizatorii de internet.
Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasandu-i pe cei casatoriti sau pe cei care locuiesc cu partenerul (44%).
Topul este dominat de utilizatorii cu varste intre 20 si 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varste cuprinse intre 25 si 29 ani (16%), 30 si 34 ani (14%) si 40 si 49 ani (14%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%).
Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%), Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).
In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare – absolvent de facultate (34%) si studii post-universitare (15%). Pe de alta parte, 26% dintre respondenti sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti.
O cincime din respondenti nu au niciun venit
In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit, aproximativ 25% castiga sub 1.000 de lei si peste 50% au salarii ce depasesc 1.000 lei. Anul acesta doar 7,5 % dintre respondenti au venituri lunare de peste 1.000 de euro comparativ cu anul trecut cand 10% aveau astfel castiguri.
O treime dintre respondenti intentioneaza sa-si cumpere masina, in timp ce 44% detin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert planuiesc achizitionarea unui apartament, iar 8% au o casa de vacanta.
Unde navigheaza romanii pe net
Studiul arata ca, atunci cand navigheaza pe internet, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 72% catre ziare/ reviste online, 53% catre comunitati cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de munca (43%) si site-uri auto (31%).
Studiul a fost realizat in perioada 25 mai – 20 iunie, pe 2.058 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de 42.000 de respondenti.
Cercetarea contine atat indicatori demografici (varsta, sex, localizare geografica, venit, studii), cat si date privind interese, stil de viata si comportament de consum al utilizatorilor. De asemenea, rezultatele sunt calibrate cu date din offline furnizate de catre Compania de Cercetare Sociologica si Branding (CCSB).