Surprizele turismului românesc în 2017
FPTR estimează, potrivit Agerpres, că, anul viitor, având în vedere realizările și profitul obținut în 2016, o parte dintre investitori vor fi interesați de noi investiții. Vor continua investițiile în structurile de primire turistică existente, astfel încât să se ridice gradul de confort spre minimum 3 stele.
Anul 2017 va fi primul de după 2008, în care va avea loc o creștere semnificativă a tarifelor, deoarece în perioada de vârf vor fi puține spații de cazare disponibile și acestea numai în anumite hoteluri din sudul litoralului.
ANAT estimează, la rândul său, că în 2017 va exista o dispută între marii tour-operatori care au o bonitate recunoscută în vederea contractării spațiilor de cazare, în special a celor de 3, 4 și 5 stele, care oferă demipensiune, pensiune completă și all inclusive. Aceste agenții de turism vor putea oferi garanții (având inclusiv linii de credit), iar contravaloarea sejururilor se va regăsi integral în contul prestatorilor de servicii, încă de la începerea sejurului.
Se estimează că numărul turiștilor pe litoralul românesc ar putea crește cu până la 40% în 2017, în condițiile în care românii vor putea cumpăra oferte de turism intern cu avionul în urma unui parteneriat prin care operatorul aerian Blue Air va deschide o bază operațională pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanța.
Conform datelor INS, cei aproximativ 1,93 de milioane de turiști străini cazați în primele nouă luni ale acestui an în unitățile turistice din România au cheltuit în total peste 4,61 miliarde de lei, în medie 2.391,5 lei/persoană. Principalul motiv al sejurului petrecut de turiștii nerezidenți în România, în primele nouă luni din an, a fost cel de afaceri, respectiv participarea la congrese, conferințe, cursuri, târguri și expoziții (56,6% din numărul total de turiști nerezidenți), cheltuielile acestora reprezentând 57,3% din total. Totodată, din totalul nerezidenților sosiți în România, 51,5% și-au organizat sejurul prin agenții de turism, iar 30,5% singuri.