Ţările emergente aleg cloud computing
În pieţele din Brazilia, China şi India, o gamă largă de soluţii de cloud au fost deja acceptate pe scară largă. Predominant, infrastructura bazată pe cloud prezintă o rată de penetrare destul de ridicată. Gradul de interes şi nivelul de penetrare sunt în mare măsură independente de dimensiunea companiei. Intenţiile de punere în aplicare pe scară largă a noilor servicii de cloud în următorii doi ani promit o creştere considerabilă în toate categoriile de cloud computing în aceste ţări. În ceea ce priveşte utilizarea şi structura, situaţia este complet diferită pe pieţele stabile precum Germania, Marea Britanie şi SUA. Companiile mici, cu 1-9 angajaţi, sunt greu de atins cu acest tip de servicii. Cu cât companiile sunt mai mari cu atât creşte relevanţa soluţiilor, bineînţeles, în funcţie de aplicaţie. Planurile indică o creştere rapidă pe toate segmentele, cu o singură excepţie: companiile mici din Germania. Acest fapt este surprinzător deoarece beneficiile soluţiilor bazate pe web pentru acest grup ţintă sunt evidente, dacă ţinem seama că o parte însemnată a angajaţilor lucrează în afara biroului, iar resursele pentru întreţinere şi administrare IT sunt limitate.
Securitatea şi accesibilitatea datelor, în topul listei de beneficii
Companii de mărimi diferite, din ţări diferite au opinii variate privind rolul soluţiilor de cloud. Securitatea şi accesul la date din orice locaţie se dovedesc a fi principalele motoare de interes în cloud computing peste tot în lume. Pentru aproape jumătate dintre factorii de decizie IT intervievaţi, unul dintre cele mai importante trei argumente pentru a folosi serviciile de cloud computing este securitatea datelor, în special protecţia datelor împotriva accesului neautorizat sau furt. Securitatea datelor, care reprezenta principala rezervă în adoptarea soluţiilor externalizate, este văzută acum de mulţi drept unul dintre cele mai mari avantaje ale serviciilor de cloud. Pentru o treime dintre cei chestionaţi, accesul la date, din orice locaţie, este printre driverele de top care îi determină să adopte cloud computing în companiile lor. Când intră în discuţie evaluarea beneficiilor, dincolo de cele de ordin tehnic şi cele care ţin de infrastructură, precum şi transformarea acestora în avantaje pentru business, factorii de decizie din pieţele emergente au o viziune mai strategică. În Brazilia (16%) şi India (19%), ei subliniază deschiderea globală a afacerii ca principal motor de utilizare a soluţiilor cloud, iar factorii de decizie chinezi evidenţiază posibilitatea de a se concentra asupra activităţii de bază (17%), precum şi oportunităţile de creştere rapidă (22%).
Costul este mai degrabă un pretext decat un atu
Deşi chestiunea utilizării serviciilor de cloud ca modalitate de a reduce costurile de IT poate părea a fi de bun simţ, multe companii invocă tocmai costurile ridicate drept un motiv de a fi rezervate în adoptare. Aceasta se referă nu numai la costurile cu migraţia, numită de o treime dintre ei în top 3 argumente împotriva cloud computing, dar, de asemenea, şi într-o măsură chiar mai mare, se referă la costurile serviciilor în sine, expusă ca una dintre primele bariere de 42% dintre cei chestionaţi. În plus, costurile reduse nu sunt privite ca un beneficiu important al soluţiilor de cloud, astfel încât în prezent, acest subiect este, evident, mai mult un obstacol în calea creşterii decât un atu. Deşi nu se numără printre barierele importante, potenţialii clienţi se tem totuşi de posibilele nefuncţionalităţi şi de dependenţa de un furnizor.
Cel mai mare grad de cunoaştere pentru Amazon, Apple, Google şi Microsoft
În toate ţările analizate, principalii jucători asociaţi cu cloud computing sunt Amazon, Apple, Google şi Microsoft. În China şi India, alţi producători de componente hardware şi software cum ar fi IBM şi Oracle se bucură, de asemenea, de o bună recunoaştere, în vreme ce factorii de decizie brazilieni îi numesc doar pe Google şi Microsoft. Microsoft obţine cele mai multe voturi de încredere (66%) ca furnizor de soluţii de cloud, dar această poziţie de top este ameninţată de IBM (63%) şi Google (58%). Operatorii de reţele importanţi se confruntă cu un decalaj considerabil la capitolul încredere faţă de grupul primelor clasate. Numai în Germania, factorii de decizie IT arată atitudini diferite atunci când vine vorba de încrederea în marcă: aici, IBM şi Deutsche Telekom se bucură de semnificativ mai multe voturi faţă de Microsoft şi Google.
Studiul a avut la bază 1800 de interviuri cu factorii de decizie în domeniul IT din Brazilia, China, Germania, India, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii. Interviurile au fost realizate în trei categorii de mărime a companiei (1-9 angajaţi, 10-249 angajaţi, 250 angajaţi şi mai mult).