Top 3 tendinţe în comunicare pentru 2015
Saunders a venit la Bucureşti pentru a pentru a marca aniversarea a 15 ani de activitate a companiei româneşti afiliate, 2activePR. John Saunders a explicat că autenticitatea experienţelor devine elementul-cheie pe care îl caută atât brandurile, cât şi utilizatorii. Interacţiunea utilizatorilor cu un brand prin intermediul aplicaţiilor pe mobil, de exemplu, este extrem de importantă pentru relaţionarea viitoare cu compania care a furnizat experienţa respectivă.
Fenomenul social media este condus în primul rând de evoluţia tehnologică. Astfel, timpul petrecut online creşte odată cu numărul dispozitivelor pe care le utilizează fiecare individ. Conform celor mai recente studii, petrecem aproximativ 8,41 ore în fiecare zi în faţa dispozitivelor multimedia, circa 30% fiind alocat accesării reţelelor sociale. Nu întâmplător, brandurile redirecţionează bugetele către creşterea interacţiunii în social media, dar şi către dezvoltarea conţinutului, sisteme de măsurare sau paid media. Totodată, se dezvoltă şi noi poziţii în agenţiile de comunicare, ce includ competenţe de social media şi de analiză a comportamentului de cumpărare.
În condiţiile în care cei mai mulţi consumatori sunt conectaţi pe durata întregii zile la dispozitivele multimedia, cresc proporţional presiunile de răspuns în cadrul unei situaţii de criză, astfel că trebuie să comunici în acelaşi ritm cu publicul tău. Mai mult decât atât, într-o perioadă în care generaţia Millenials capătă o influenţă tot mai mare, comunicarea de criză trebuie să se adapteze canalelor de comunicare pe care aceştia le utilizează şi strategia de comunicare în acest caz trebuie gândită inclusiv pentru mediile sociale, tratate atât ca oportunităţi, cât şi ca ameninţări.
Conţinutul este, mai mult ca niciodată, rege. Consumatorii aşteaptă o calitate ridicată a conţinutului, dar şi valoare adăugată. Potrivit studiilor, conţinutul publicat de branduri în social media ocupă locul al treilea în topul încrederii pe care o oferă consumatorul, după cel publicat de prieteni şi cunoştinţe şi cel de organizaţiile pe care le apreciază. Consumatorii au nevoie în medie de o expunere de trei ori la un mesaj, înainte de a iniţia o acţiune în legătură cu acesta.
Reţeaua internaţională Fleishman Hillard a fost desemnată recent Agenţia Globală a Anului de către PRWeek.