Top 5 idei prin care îți securizezi afacerea
Răspunsul este mai la îndemână decât ai putea crede: ștampila. Este una dintre cele mai eficiente și mai ieftine unelte de autentificare a documentelor.
Dacă această variantă de securizare a afacerii stârnește nedumerire, iată mai multe informații care să îți sporească încrederea.
Este adevărat: obligativitatea folosirii ștampilei a fost eliminată în urma cu 8 ani de zile, când România a intrat în Uniunea Europeană. Apoi în iulie 2015, prin intermediul ordonanței OUG/09.07.2015, Guvernul ne-a reamintit faptul că autoritățile publice nu mai pot refuza procesarea unui document, dacă acesta nu este ștampilat. Practic, documentele emise între persoane private și juridice de tipul contracte, facturi, avize, chitanțe sunt considerate valabile de către autorități, chiar dacă nu sunt ștampilate.
Și totuși, ștampila aduce cu sine mai puține înșelătorii și fraude, mai puține situații paradoxale și, de ce nu, venituri mai mari.
Ștampila este în continuare utilă și își dovedește funcționalitatea mai ales în relația persoanelor juridice cu terții. Iată un top 5 motive pentru care e bine să o folosești și de acum înainte:
- Ștampila este cea mai simplă, rapidă și ieftină metodă de autentificare, personalizare pentru persoanele juridice. Ea reprezintă echivalentul semnăturii pentru persoana fizică. Este cea mai simplă metodă de promovare a propriei afaceri / brand.
- Ștampila transmite informații clare despre sursa documentului, deoarece pe ștampilă sunt înscrise numele firmei, logo-ul, adresa.
- Lipsa ștampilei de pe anumite documente deschide calea spre fraudare. Chitanțele, adeverințele de salariu sau declarațiile de impozit sunt printre cele mai ușor de contrafăcut. Flasificarea unei ștampile nu este la îndemâna oricui și de aceea rămâne cea mai utilizată metodă de autentificare și securizare a unui document.
- Ștampila te asigură că un document a fost procesat de către persoanele din cadrul firmei/departamentului respectiv, că a trecut prin mainile respectivelor persoane.
- Deși semnătura olografă este unică, de cele mai multe ori este indescifrabilă, pe când o ștampilă transmite informații clare cu privire la sursa documentului.
Avocatul Cristian Driga clarifică spunând că „Ordonanța OUG/09.07.2015 nu interzice ștampilarea documentelor depuse la autoritățile statului sau emise în relația cu alte entități private. Contribuabilii au libertatea de a decide elementele de siguranță adecvate pentru afacerea proprie, iar în practica de zi cu zi se pot identifica numeroase situații în care simpla semnătură nu este suficientă pentru trasabilitatea unui document sau încrederea ce i se poate acorda. Ștampila nu echivalează cu birocrația ci este un element de siguranță la latitudinea contribuabilului”.
NU EZITA SĂ FOLOSEȘTI ȘTAMPILA PENTRU SIGURANȚA TA ȘI A COMPANIEI TALE!