Un business care s-a dezvoltat odată cu oraşul
Această idee este împărtășită și de reprezentanții companiei EnergoBit, business care a crescut și s-a dezvoltat odată cu orașul.
Compania a fost înființată în anul 1990, inițial având la bază un obiect de activitate dedicat serviciilor din domeniul instalațiilor electrice. Ideea de la care au pornit cei trei asociați, ingineri originari din Cluj-Napoca, a fost de a crea o companie care să ofere servicii și produse de calitate, fiabile, menite să vină în întâmpinarea nevoilor clienților.
Soluțiile energetice pe care le propune acum compania au ajuns să acopere întreaga arie de servicii complete, de la audit energetic și proiectare până la producție de echipamente electrice (de medie și joasă tensiune), antreprenoriat, dar și servicii de mentenanță și operare. În prezent, cifra de afaceri se ridică la aproximativ 80 de milioane de euro și compania are peste 700 de angajați.
„Prin executarea unor lucrări de referință în domeniul electric, ne-am extins portofoliul de clienți, dar și aria de desfășurare a activității, asigurându-ne o prezență în câteva dintre cele mai mari orașe ale țării”, explică reprezentanții companiei.
Extinderea
Astfel, cu toate că au sediul central la Cluj, s-au extins și în restul țării. În acest moment, există cinci sucursale care asigură o acoperire națională: la Bacău, Brașov, București, Constanța, Craiova, dar și două fabrici de producție în Cluj și Jibou.
Extinderea s-a desfășurat în mod natural, compania având o creștere constantă încă de la înființare. De ajutor a fost, desigur, și experiența dobândită în relația cu marii actori internaționali din domeniul energetic, care a contribuit la cunoașterea cerințelor specifice necesare realizării de proiecte.
EnergoBit are un portofoliu de clienți din domenii diverse: clienți industriali și instituționali, având în derulare parteneriate cu diverse companii, care operează atât pe teritoriul țării, cât și internațional.
Provocările
Au existat însă și provocări în acest proces, mai ales legate de dezvoltarea și consolidarea afacerii.
„Activând într-un mediu competitiv, găsirea resursei umane de cea mai bună calitate este o necesitate. Atragerea personalului cu abilități-cheie, cu spirit inovator și orientare, a reprezentat o provocare, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, dar, în același timp, a reprezentat un prim pas în consolidarea unui business de succes”, spun reprezentanții firmei.
Este recunoscut faptul că există diferențe în atragerea personalului în diferite zone ale țării. De asemenea, sunt și diverse alte situații pe care le-au întâlnit, în special în atragerea personalului calificat: mulți dintre potențialii candidați pleacă în străinătate pe salarii foarte mari pe care companiile nu le pot asigura în țară (în special cei din județele din estul țării), însă există și o oarecare rezervă privind deplasările în interes de serviciu (nu se mai acceptă atât de ușor plecarea în delegații pe durată mare de timp).
Deși este deja un laitmotiv, orice recrutor trebuie să țină cont și de generațiile actuale și viitoare. „Nu mai poate fi vorba despre aceleași abordări ca în trecut, omul trebuie pus pe primul plan. Este important cum deschizi și porți o discuție, cât de implicat ești ca organizație și cât de mult contează pentru tine ca angajații și viitorii angajați să se simtă mulțumiți și împliniți”.
Recrutarea
Astfel, compania încearcă în permanență să îmbunătățească metodele de recrutare, dar și să dezvolte noi modalități de a-i atrage pe candidații potriviți. „Activăm într-o eră digitală în care trebuie să fim cât mai vizibili pe piața muncii și să profităm de toate mijloacele pentru a atrage diferite categorii de personal, de la entry-level până la specialiști sau chiar management”, adaugă reprezentanții companiei.
Trei dintre soluții sunt implicarea în comunitățile locale, în zonele în care compania își desfășoară activitatea; participarea la târgurile locurilor de muncă, dar și parteneriatele cu universitățile, școlile și liceele de profil tehnic. Toate acestea pot să asigure, într-o oarecare măsură, faptul că businessul va găsi candidați pregătiți care să ajungă să coordoneze proiectele viitoare.
„Viitorul sună bine și dintr-o altă perspectivă, și anume aceea a faptului că avem oameni bine pregătiți, cu multă experiență în domeniu care, la rândul lor, pot să asigure pregătirea viitorilor colegi”, spun reprezentanții companiei. Mai exact, EnergoBit are în curs de finalizare un proiect prin care își propun să califice intern personalul specializat, cu studii medii, asigurându-se în același timp că informațiile sunt transmise corect și puse în practică eficient.
Despre business
EnergoBit oferă soluții energetice complete (end to end), pornind de la audit, proiectare, continuând cu producția de echipamente de medie și joasă tensiune (transformatoare, celule MT, posturi de transformare, elemente de distribuție de joasă tensiune), construcții și montaj, antreprenoriat, iluminat interior și exterior și finalizând cu servicii de mentenanță și operare.
În prezent sunt singurii producători de transformatoare de distribuție cu pierderi ultrareduse din România.
Printre cele mai importante proiecte finalizate de EnergoBit se numără: Retehnologizare Câmpia Turzii 220/110/20 kV, Implementare SCADA/DMS/EMS la nivelul Electrica Distribuție Transilvania Nord și Parcul Eolian Fântânele – Cogealac, investițiile în aceste proiecte ridicându-se la o valoare de câteva milioane de euro.
EnergoBit are în derulare diverse proiecte de modernizare a rețelelor operatorilor de transmitere și distribuție a energiei electrice, în România, dar și în străinătate, fiind totodată implicată și în asigurarea serviciilor de mentenanță, atât pentru renumite companii de utilități, cât și pentru clienți din sectorul privat.
Articol preluat din numărul 238/iunie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.